سامسونگ برای بایدو تراشه هوشمند می سازد

عصر کالا- شرکت سامسونگ از همکاری با شرکت چینی بایدو برای تولید تراشه هوش مصنوعی پیشرفته خبر داده است.

سامسونگ برای بایدو تراشه هوشمند می سازد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۹:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرکالا» به نقل از مهر ، تراشه هوش مصنوعی سامسونگ برای استفاده بایدو Kunlun نام دارد و قرار است تولید انبوه آن از سال آینده میلادی آغاز شود.

    این اولین بار است که کره جنوبی و چین برای تولید تراشه های هوش مصنوعی به چنین همکاری کلان و گسترده ای دست می زنند.

    قرار است تراشه Kunlun برای ارتقای ارائه خدمات کلود، هوش مصنوعی و غیره توسط یابدو به کار گرفته شود. بایدو که قبلا تنها یک موتور جستجوی اینترنتی بود، در حال حاضر خدمات تجارت الکترونیک و دهها سرویس دیگر ارائه می دهد و در زمینه تولید خودروهای خودران و غیره نیز فعال است.

    تراشه Kunlun به صورت 14 نانومتری طراحی می شود و در آن از فناوری پیشرفته ای موسوم به I-CubeTM برای افزایش ظرفیت و توان محاسباتی و نیز حافظه ای با ظرفیت بالا برای تسهیل انتقال داده بهره گرفته خواهد شد. پهنای باند این حافظه 512 گیگابیت در ثانیه اعلام شده است.

    تراشه یادشده می تواند 260 ترا عملیات را در هر ثانیه انجام دهد. هر ترا برابر با 10 به توان 12 است. تراشه یادشده برای افزایش قدرت و توان محاسباتی از ابزار پردازش زبان های برنامه نویسی اختصاصی شرکت بایدو به نام ارنی هم استفاده می کند. سرعت پردازش ارنی سه برابر توان پردازش بهترین پردازنده های رایانه ای موجود در بازار است.
     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر