قیمت آیفون‌های رجیستری ۷ و ۷پلاس در ایران

عصر کالا- بعد از انتشار خبر آغاز عرضه رسمی اولین محموله آیفون‌های جدید کمپانی اپل در بازار ایران، قیمت رسمی فروش این محصولات رجیستر شده تقریبا مشخص شد.

قیمت آیفون‌های رجیستری ۷ و ۷پلاس در ایران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۱:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری «عصر کالا»به نقل از تسنیم، اولین محموله رسمی گوشی‌های آیفون قرار بود از هفته گذشته (15 آبان) توسط 9 شرکت واردکننده رسمی این محصولات در کشور عرضه شود.

    براساس پیگیری‌های خبرنگار تسنیم، یکی دو شرکت توانستند اولین محموله‌های خود را در این تاریخ و دو سه شرکت دیگر روز بعد در مراکز فروش خود توزیع کنند.

    آیفون‌های جدید (7 و 7پلاس) و اپل واچ هفدهم شهریور ماه معرفی شدند و کمپانی اپل همان زمان اعلام کرد که علاقه‌مندان می‌توانند اقدام به پیش‌خرید گوشی‌های جدید کنند.

    عرضه این گوشی‌ها که به ترتیب برچسب قیمتی 649 و 760 دلار بر آنها خورد از 26 شهریور ماه آغاز شد.

    پیش از معرفی و عرضه این گوشی‌ها طرح رجیستری با همکاری وزارت ارتباطات، ستاد مبارزه با قاچاق کالا، وزارت صنعت و گمرک وارد مرحله پایلوت شده بود تا به واسطه آن واردات محصولات وارداتی نظیر گوشی‌های تلفن همراه به کشور قانونمند و به نوعی جلوی واردات قاچاق گرفته شود.

    رجیستری بانک اطلاعاتی از کد گوشی‌های وارداتی دارد که توسط گمرک بروزرسانی می‌شود و اپراتورهای موبایل موظف هستند سیم‌کارت‌هایی را که در گوشی‌ها قرار می‌گیرد با شناسه یونیک گوشی تطابق دهند تا اگر کد گوشی در بانک داده مذکور نبود جلوی فعال شدن سیم‌کارت را بگیرند.

    به این ترتیب گوشی‌هایی که از راه قاچاق وارد کشور شده باشند عملاً از کارآیی می‌افتند و امکان اتصال آنها به شبکه اپراتورها و دریافت آنتن نیست.

    علی‌رغم تمامی تذکرات و هشدارهای مسئولان برای غیرفعال شدن گوشی‌های وارداتی قاچاق در راستای اجرای طرح رجیستری، آیفون 7پلاس 128 گیگابایتی هم‌زمان با عرضه جهانی در ایران نیز به‌قیمت هشت میلیون تومان معامله شد.

    این نرخ رفته رفته با ورود آیفون‌های بیشتر در هفته‌های بعد کاهش یافت اما برخی مسئولان باز هم جسته گریخته اعلام کردند که این آیفون‌ها با اجرای کامل رجیستری غیرفعال خواهد شد.

    حال با گذشت نزدیک به دو ماه از معرفی این گوشی‌های جدید، تأیید نمونه‌ آیفون‌های 7 و 7پلاس پیرو فرآیند واردات محصولات به ایران در آزمایشگاه تنظیم مقررات رادیویی انجام پذیرفت.

    اعطای تأییدیه دائم ایران به سه مدل گوشی آیفون در گزارشی با همین عنوان در تـسنیم منتشر شد.

    بنابراین یکی از اصلی‌ترین موانع واردات قانونی مرتفع گردید و پیش‌بینی شد به‌زودی عملیات ترخیص این گوشی‌ها انجام پذیرد.

    پیگیری‌های خبرنگار تسنیم از یک واردکننده رسمی آیفون نشان می‌دهد که گوشی‌های هوشمند اپل در بازار ایران قیمت‌هایی بالاتر از سه میلیون تومان خورده است.

    آیفون 7 و 7پلاس 128 گیگابایتی به رنگ طلایی به ترتیب با قیمت‌های 3,100,000 و 4,100,000 تومان برچسب خورده است.

    نمونه 256 گیگابایتی این گوشی‌ها نیز به ترتیب 3,360,000 و 4,320,000 تومان قیمت خورده است.

    آیفون‌های 7 و 7پلاس مشکی با حافظه 128 گیگابایتی نیز قیمت‌هایی در محدوده 3,300,000 و 4,300,000 تومان دارند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر