سرعت عملکرد تمام محصولات اپل کاهش یافت

عصر کالا- شرکت اپل اعلام کرده است که تمامی محصولاتش تحت تاثیر کاهش عمدی سرعت پردازنده و مشکل باتری قرار گرفته اند.

سرعت عملکرد تمام محصولات اپل کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، مدتی پیش بود که شرکت اپل به صورت رسمی کاهش سرعت پردازنده و باتری آیفون های قبلی و قدیمی‌تر را تایید کرد و گفت که این کار را با هدف ترغیب مشتریان به تعویض باتری این گوشی ها انجام می دهد. البته این شرکت پس از آنکه خبر مذکور رسانه ای شد و جنجال های بسیاری به پا کرد، از مشتریانش بخاطر این اقدام غذرخواهی کرد.

    بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که این اقدام اپل به دلیل افزایش تقاضای کاربران و مشتریان برای گوشی های هوشمند جدید خود همچون آیفون 8، آیفون 8 پلاس و آیفون 10 (ایکس) انجام داده است.

    بسیاری از کاربران آیفون معتقدند که فریب خورده‌اند و استدلال می‌کنند که این اقدام اپل و کاهش سرعت گوشی‌های قدیمی روشی برای اجبار کاربران قدیمی برای خرید گوشی‌های مدل جدید است. هم اکنون اپل با چندین پرونده تقلب در مورد کاهش سرعت عملکرد آیفون مواجه است. این شرکت پس از عذرخواهی وعده داده است که برای رضایت مشتریان باتری‌های جدیدی را جایگزین خواهد کرد.

    اعترافات اپل موجب شد بحث‌های زیادی در این زمینه ایجاد شود و واکنش‌های متفاوتی در پی داشته باشد. در حالی که برخی کاربران احساس می‌کنند فریب خورده‌اند، برخی دیگر معتقدند که این اقدام در میان همه سازندگان گوشی‌های هوشمند متداول است. این در حالی است که چندین سازنده گوشی‌های اندروید این اقدامات را رد کرده و به مشتریان اطمینان داده‌اند که چنین طرح‌هایی را اجرا نخواهند کرد.

    هم اکنون به دنبال همه این اتفاقات، اپل خطاب به کاربرانش اعلام کرده است که علاوه بر گوشی های آیفون قبلی، تمامی محصولات ساخت این شرکت همچون تبلت های آیپد، رایانه شخصی مک بوک، آیپاد و همچنین تلویزیون های هوشمند اپل تی وی نیز تحت تاثیر این اقدام عمدی اپل قرار گرفته اند و تمامی آنها دچار کاهش سرعت پردازنده و عملکرد باتری شده اند.

    البته این غول تکنولوژی آمریکایی در ادامه اعلام کرده که تنها محصولی که تحت تاثیر این مساله قرار نگرفته، ساعت های هوشمند اپل واچ هستند. این کمپانی هنوز جزییات دقیق‌تر و بیشتری در ارتباط با این که دقیقا کدام یک از مدل های تلویزیون های هوشمند اپل تی وی دچار این مشکل شده اند، ارائه نکرده است.

    اپل به کاربرانش گفته و تاکید کرده است که به منظور جلوگیری از نفوذ بدافزار و مشکلات امنیتی ، حتما به‌روزرسانی‌های محصولات خود را از فروشگاه اینترنتی اپ استور اپل دریافت کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر