به‌روزرسانی جدید اپل دست پلیس را می‌بندد

عصر کالا- اپل با به‌روزرسانی نسخه جدید سیستم عامل iOS دست پلیس و نهادهای اطلاعاتی و امنیتی ایالات متحده را برای ردیابی و دستگیری مجرمان می‌بندد.

به‌روزرسانی جدید اپل دست پلیس را می‌بندد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، مدتها بود که پلیس ایالات متحده آمریکا با بهره مندی و استفاده از دستگاه GrayKey می توانست مجرمان و مظنونان موردنظر را ردیابی، پیگیری و دستگیر کند و این دستگاه حداقل توسط پنج آژانس فدرال و در پنج ایالت این کشور مورد استفاده بوده است اما حالا با آپدیت جدید سیستم عامل iOS از سوی اپل قابلیتی به iOS 12 اضافه شده است که دست پلیس را برای استفاده از دستگاه مذکور می بندد.
    این ویژگی بدین صورت است که در صورت باز نشدن قفل گوشی در طول مدت زمان یک ساعت، آیفون تمامی اتصالات و ارتباطات خود را از طریق درگاه USB قطع می کند. پس از گذشت یک ساعت، درگاه USB فقط می تواند به عنوان شارژر استفاده شود بنابراین پلیس و نهادهای اطلاعاتی زمان بسیار اندکی برای استفاده از دستگاه مورد نظر دارند.
    این قابلیت تحت عنوان USB Restricted Mode شناخته شده است و در نسخه بتای توسعه دهندگان iOS 12 و iOS 11.4.1 وجود دارد که حالا قرار است به صورت رسمی عرضه عمومی شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر