شرکت HMD نوکیا را به بازار ایران باز می گرداند

عصر کالا- اخیرا گزارشاتی منتشر شده که از بازگشت رسمی نوکیا به بازار ایران خبر می دهند. شرکت HMD تمایل زیادی برای ورود به بازار گوشی های هوشمند ایران با برند نوکیا دارد.

شرکت HMD نوکیا را به بازار ایران باز می گرداند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۳:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از کلیک، شرکت استارت آپی HMD Global Oy که توسط مدیران فنلاندی رهبری شده و اخیرا مسئولیت تولید و فروش گوشی های برند نوکیا را بر عهده گرفته است، قصد دارد با مجموعه ای از گوشی های جدید وارد بازار ایران شود.

    شرکت HMD در سال 2016 حق تولید گوشی های نوکیا را از مایکروسافت خریداری کرد. پیش از آن، بخش تولید و توسعه گوشی های مایکروسافت که یکی از بزرگترین شرکت های آمریکایی محسوب می شود، برند نوکیا را تحت اختیار خود درآورده بود. اما این قرار داد نه تنها برای مایکروسافت سودی نداشت، بلکه باعث به وجود آمدن بدهی 6 میلیارد دلاری برای این شرکت و توقف توسعه گوشی های ویندوز فونی شد.

    طبق گزارشات، HMD قصد دارد تا در ماه های آینده با برند محبوب نوکیا به ایران بازگردد. فعلا مشخص نیست که این شرکت قصد ورود مستقیم به بازار ایران را دارد و یا نماینده ای محلی را برای این کار تعیین می کند.

    نماینده پیشین نوکیا در ایران شرکت ایراتل بود که فعلا در مورد این موضوع اظهار نظری نکرده است. همچنین HMD نیز تا به حال به صورت رسمی در قبال این مسئله موضعی اتخاذ نکرده است.

    با این حال، شایعات پیرامون ورود HMD به بازار ایران پس از آن مطرح شد که شرکت نوکیا در مهر ماه سال 95 توافقی را با کنسرسیوم شرکت هایی ایرانی برای ورود مجدد به تجارت شبکه های انتقال اطلاعات ایران امضا کرد.

    اگر چه، کار HMD برای ورود به بازار گوشی های هوشمند تحت برند نوکیا چندان آسان نخواهد بود. اکنون بازار گوشی های همراه نسبت به گذشته به شدت تغییر کرده است و شرکت های چینی مختلفی مثل شیائومی، هواوی و ZTE بازار را با محصولات ارزان قیمت خود اشباع کرده اند.

    در حال حاضر، شرکت هواوی موفق شده با عرضه گوشی های جدید و ارزان قیمت سهم عمده بازار گوشی های هوشمند ایران را از آن خود کند.

    مهم ترین برنامه هواوی در ایران قطع کردن دست واسطه ها و عرضه محصولات خود در ابعاد گسترده است تا به این وسیله بتواند ضمن کاهش قیمت نهایی، توزیع محصولات را در میان خورده فروشان کاهش دهد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر