۵ دلیل اینکه چرا نباید به دنبال خرید گلکسی اس ۸ باشیم؟!

عصر کالا- اگر اخبار تکنولوژی را دنبال کرده باشید قطعا می‌دانید که گوشی‌های هوشمند گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس بالاخره پس از ماه‌ها شایعه پراکنی و گمانه‌زنی‌های منابع مختلف ...

۵ دلیل اینکه چرا نباید به دنبال خرید گلکسی اس ۸ باشیم؟!
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۱:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از ایران جبب ؛ اگر اخبار تکنولوژی را دنبال کرده باشید قطعا می‌دانید که گوشی‌های هوشمند گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس بالاخره پس از ماه‌ها شایعه پراکنی و گمانه‌زنی‌های منابع مختلف، هفته گذشته به صورت رسمی معرفی شدند. در واقع این محصولات، رده بالاترین محصولاتی هستند که سامسونگ از زمان فاجعه گلکسی نوت 7، معرفی کرده است.

    خوشبختانه گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس همان طور که انتظار می‌رفت گوشی‌های بسیار هیجان انگیزی هستند و ویژگی‌های مانند صفحه نمایشی با حاشیه بسیار کم در اطراف آن، طراحی ظاهری فوق العاده و مدرن، یک دستیار دیجیتالی جدید به نام بیکسبی و البته سخت‌افزاری بسیار قدرتمند، باعث شده تا نگاه هر بیننده‌ای به سمت این محصولات جلب شود.

    هیچ شکی نیست که گلکسی اس 8 می‌تواند عنوان بهترین گوشی اندرویدی سال را در دنیای تکنولوژی به نام خود ثبت کند. اما با این حال به نظر می‌رسد هنوز هم کاربران زیادی هستند که نسبت به تهیه این گوشی هوشمند کاملاً متقاعد نشده‌اند. اگر شما نیز دوست دارید بدانید چرا گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس نتوانسته‌اند همگان را متقاعد به مهاجرت به این گوشی‌های پرچمدار جدید نمایند، در ادامه با دیجی رو همراه  باشید تا با هم نگاهی به پنج دلیل اصلی این مسئله بیندازیم:

    محل نامناسب قرارگیری اسکنر اثر انگشت

    با اینکه تلاش سامسونگ برای کاهش حاشیه‌های اطراف صفحه نمایش بسیار خوب و قابل تقدیر بوده است اما نمی‌توان گفت این کار باعث بی‌نقص شدن گلکسی اس 8 شده است. به اعتقاد بسیاری از کاربران، محل قرارگیری اسکنر اثر انگشت این گوشی هوشمند بزرگ‌ترین نقطه ضعف طراحی آن به شمار می‌آید.

    اثر انگشت s8

    سامسونگ برای کاهش حاشیه پایین صفحه نمایش، برای اولین بار در سری «گلکسی اس» دکمه فیزیکی هوم را از جلوی بدنه حذف نمود و در پی آن، اسکنر اثر انگشت را نیز به پشت بدنه و کنار لنز دوربین منتقل کرد. در واقع این بدان معنی است که تا زمانی که گوشی را در دست نگرفته‌اید، اسکنر اثر انگشت قابل استفاده نخواهد بود. همچنین باز کردن قفل گوشی در هنگام شارژ شدن باتری نیز به یکی از معضلات پیش روی کاربران تبدیل شده است. از همه مهم‌تر اینکه همواره امکان لک انداختن بر روی لنز دوربین به وسیله انگشت نیز وجود دارد. در مجموع با اینکه تعبیه اسکنر اثر انگشت در پشت بدنه، از محبوبیت زیادی در میان بسیاری از تولید کنندگان گوشی‌های اندرویدی برخوردار می‌باشد اما به نظر می‌رسد محل قبلی این اسکنر در گوشی‌های گلکسی اس سامسونگ کارایی بهتری داشته است.

    پیشرفت نه چندان زیاد در زمینه دوربین

    گلکسی اس 7 صاحب یکی از بهترین دوربین‌ها در بین گوشی‌های هوشمند موجود در بازار بود و به همین علت انتظار زیادی از گلکسی اس 8 و دوربین آن داشتیم. اما در کمال تعجب، سامسونگ از همان لنز به کار گرفته شده در گلکسی اس 7 در پرچمدار جدید خود نیز استفاده کرده است. این لنز 12 مگاپیکسلی که از دریچه دیافراگم f/1.7 و قابلیت تثبیت نوری تصویر (OIS) به همراه پشتیبانی از ضبط ویدیوهای 4K برخوردار می‌باشد، تنها پیشرفت‌های در بخش پردازش تصاویر داشته است.

    برخلاف آیفون 7 پلاس، گلکسی اس 8 برای بزرگنمایی بهتر و عمق دادن بیشتر به میدان دید، به زحمت می‌افتد. بد نیست اشاره کنیم که پرچمدار سال گذشته اپل، مجهز به دو لنز 12 مگایپکسلی در پشت بدنه می‌باشد که یکی از آن‌ها استاندارد و دارای زاویه دید بالا است در حالی که دیگری از نوع تله‌فوتو بوده و امکان بزرگنمایی اپتیکال 2 برابری را فراهم می‌کند.

    صفحه نمایش فانتزی

    صفحه نمایش جدید گلکسی اس 8 که سامسونگ از آن با عنوان Infinity display یاد می‌کند، حداقل بر روی کاغذ بسیار هیجان انگیز و جالب به نظر می‌رسد. اما در عمل نمی‌توان مزیت چندانی برای این صفحه نمایش با نسبت تصویری عجیب 18:5:9 یافت. به عنوان مثال، اگر بخواهید در وب سایت یوتیوب به تماشای یک ویدیو بپردازید، باید آماده پذیرایی از دو نوار مشکی در سمت راست و چپ نمایشگر باشید. این مسئله هم بدین علت است که اکثر ویدیوهای کنونی با نسبت تصویری استاندارد 16:9 تولید می‌شوند.

    صفحه نمایش گلکسی اس 8

    هنوز هم بسیاری از کاربران فاجعه نوت 7 را فراموش نکرده‌اند

    گوشی‌های گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس اولین محصولات رده بالای سامسونگ هستند که پس از فراخوان گلکسی نوت 7 معرفی می‌شوند و البته تنها گوشی‌هایی هستند که از تست و بازرسی هشت مرحله‌ای این کمپانی کره‌ای عبور می‌کنند. مسلماً سامسونگ دوست دارد کاربران همه چیز را درباره گلکسی نوت 7 فراموش کنند. اما هنوز هم بسیاری ترجیح می‌دهند تا چند ماه دیگر صبر کرده و پس از آگاهی از نتیجه اقدامات سامسونگ در مورد این محصولات جدید، با اطمینان بیشتری نسبت به خرید آن‌ها اقدام کنند.

    جایگزین‌های متعدد و خوبی که در بازار یافت می‌شود

    اگر صفحه نمایش تقریباً بدون حاشیه گلکسی اس 8 نتواند نظر شما را به خود جلب کند، در این صورت جایگزین‌های متعددی برای این گوشی هوشمند می‌توان در بازار پیدا کرد که شاید بهتر از پرچمدار سامسونگ بتوانند نیازهای شما را برطرف کنند. آیفون 7 پلاس یکی از این گوشی‌هاست. با اینکه این محصول در زمینه حاشیه‌های اطراف صفحه نمایش حرفی برای گفتن ندارد، اما مطمئناً کیفیت بالای آن می‌تواند بسیاری از کاربران را راضی کند.

    آیفون 7 و وان پلاس 3 تیگوشی جدید گوگل با نام پیسکل ایکس ال عنوان پیشرفته‌ترین دوربین در بین گوشی‌های هوشمند را یدک می‌کشد و به طور حتم هیچ محصول دیگری نمی‌توان مانند پرچمدار خود گوگل لذت استفاده از اندروید خام را به ارمغان بیاورد. حتی «وان پلاس 3 تی» هم با قیمتی تقریباً نصف قیمت گلکسی اس 8 یکی از محصولات رده بالای بازار می‌باشد. در مجموع اگر در حال حاضر از گلکسی اس 7 اج استفاده می‌کنید و البته هوادار دو آتشه سامسونگ نیستید، فعلاً دلیل چندان قاطعی برای ارتقاء به گلکسی اس 8 و یا گلکسی اس 8 پلاس نخواهید داشت، چرا که آیفون 8 نیز به زودی از خواهد رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر