اپل هشدار داد؛

کاربران iOS ۱۳ مراقب باشند

عصر کالا- اپل به کاربران و دریافت‌کنندگان نسخه جدید iOS۱۳ در مورد آسیب‌پذیری امنیتی برخی از اپلیکیشن‌های کیبورد هشدار داد.

کاربران iOS ۱۳ مراقب باشند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرکالا» به نقل از  ایسنا، شرکت اپل به عنوان توسعه دهنده سیستم عامل آی‌اواس، به تازگی نسخه جدیدی از آن (iOS13) را برای دسترسی و استفاده کاربران منتشر کرده است و بسیاری از کاربران گوشی‌های آیفون نیز آن را بر روی دستگاه خود دریافت و نصب کرده‌اند.

    اما به تازگی اپل خطاب به تمامی کاربران و دریافت کنندگان نسخه جدید iOS 13 در مورد آسیب‌پذیری و ضعف امنیتی موجود در برخی از اپلیکیشن‌های کیبورد در  نسخه‌های مبتنی بر این سیستم‌عامل هشدار داده است.

    بر اساس گزارش CNN، از اپلیکیشن‌های کیبورد مبتنی بر iOS 13 که اپل در خصوص آنها بیانیه منتشر کرده و به کاربرانش هشدار داده است، می‌توان به سوئیفتکی (SwiftKey) مایکروسافت و جی‌بورد (Gboard) گوگل اشاره کرد.

    به گفته اپل، این آسیب‌پذیری و حفره‌های امنیتی به هکرها و مجرمان سایبری اجازه دسترسی کامل و نفوذ به اطلاعات شخصی و محرمانه ذخیره شده در گوشی کاربران را می‌دهد. این بدان معناست که بدون نیاز به دسترسی کامل به گوشی، هکرها از راه دور قادر خواهند بود پرتکل‌های امنیتی را دور زده و به داده‌های موردنظر خود دست پیدا کنند.

    انتهای پیام

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر