برای سریع شارژ کردن آیفون جدید باید ۷۰ دلار جداگانه به اپل بپردازید

عصر کالا- کم کم یخ رونمایی از آیفون ایکس، آیفون ۸ و ۸ پلاس آب می‌شود و کاربران تازه متوجه می شوند که هزینه‌ای که باید بابت گوشی‌های جدید اپل بدهند، فراتر از حد تصور و جیب‌شان است.

برای سریع شارژ کردن آیفون جدید باید ۷۰ دلار جداگانه به اپل بپردازید
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگا ه خبری «عصرکالا» به نقل از خبرآنلاین، اپل در مراسم رونمایی از اضافه کردن فناوری شارژ سریع Qi به سه گوشی خود سخن گفت اما ظاهرا هنگام خرید کابل شارژر داخل جعبه نیست و تنها شارژر عادی روی گوشی داده می شود.

    بنابراین کاربر مجبوراست برای شارژ سریع یک شارژر لایتنینگ به یواس‌بی تایپ سی بخرد(29 وات / 61 وات و 87 وات). این در حالی است که کابل شارژ سریع روی گوشی‌های جدید اندرویدی به صورن پیش فرض داخل جعبه نهاده شده و اصلا نیازی به پرداخت هزینه اضافی نیست.

    از سوی دیگر اپل، سیم لایتنینگ به یو اس بی تایپ سی را نیز 25 دلار (1 متری) و 35 دلار(دو متری) جدا می فروشد. بنابراین خرید یک شارژر لایتنینگ به تایپ سی همراه با سیم هزینه 70 دلاری را سر دست کاربر می گذارد.

    منهای این داستان، اپل از سخت افزار شارژ بی سیم خود به نام Airpower صحبت کرد که 2018 راهی بازار می شود. یعنی می توانید آیفون جدید را با آن شارژ سریع کنید. این ابزار دست کم 70 دلار قیمت داشته و باید جداگانه آن را تهیه کنید، آن‌هم سال آینده!

    به نظر می‌رسد اپل هر روز در مقایسه با قبل حریص تر و طماع تر شده و سعی می‌کند از هر سخت افزاری جداگانه و به صورت ماژول‌وار پول در بیاورد.

    یک بار دیگر به قیمت ها نگاهی بیندازیم:

    آیفون ایکس 64 گیگی 999 دلار(منهای مالیات) / مدل 256 گیگ 1149 دلار

    آیفون 8 مدل 64 گیگی 699 دلار و مدل 256 گیگی 849 دلار

    آیفون 8 پلاس مدل 64 گیگی 799 دلار و مدل 256 گیگی 949 دلار

    شارژر سریع 29 وات 49 دلار/ 61 وات 69 دلار و 87 وات 79 دلار

    سیم کابل لایتنینگ به یو اس بی تایپ سی یک متری 25 دلار و 2 متری 35 دلار

    قیمت Airpower مشخص نیست اما حدود 70 دلار باید باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر