خدمات سیب گاز زده یخ زد

ادامه واردات اپل بدون پشتوانه

عصر کالا- درحالی واردات گوشی تلفن همراه اپل به کشور توسط شرکت‌های دارای مجوز از وزارت صنعت انجام می‌شود که واردکنندگان این کالا همچنان با مشکل ارئه خدمات روبه‌رو هستند و به گفته مسئولین شرکت‌های دارای مجوز واردات گوشی اپل پس از گذشت ماه‌ها همچنان با مشکلات زیادی از جمله نبود قطعات یدکی دست و پنجه نرم می‌کنند.

خدمات سیب گاز زده یخ زد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، با برداشته شدن تحریم‌ها و باز شدن درهای تجارت ایران با کشورهای خارجی، ترس از افزایش حجم واردات به ایران، مسئولان وزارت صنعت،معدن و تجارت را بر آن داشت که قوانینی برای این واردات تدوین کنند تا از واردات بی رویه به کشور جلوگیری شود.


    یکى از قوانینى که این وزارت خانه تدوین و ابلاغ کرده ممنوعیت واردات کالاى ساخت کشور امریکا بوده که البته با استثناهایى مانند واردات گوشى اپل همراه بوده است.

    واردات این مدل تلفن همراه در حالى به کشور با مجوز وزارت صنعت انجام مى شود که طبق قانونى که این وزارت خانه ابلاغ کرده، واردات و عرضه این نوع کالاها باید از طریق شرکت مادر و یا نمایندگى هایى که خود این شرکت ها به افراد ارائه میدهد، انجام گیرد.

    حال با توجه به این امر گوشى هاى اپل توسط افراد و شرکت هایى وارد کشور مى شود که نه تنها هیچ گونه مجوزى از شرکت مادر ندارند بلکه به گفته برخى مسئولین  خدمات پس از فروش مناسبى به متقاضیان از سوى آن ها ارائه نمى شود و در تامین قطعات مورد نیاز دچار مشکل هستند.

    در این رابطه غلامحسین کریمی رئیس اتحادیه دستگاه هاى مخابراتى در گفت‌وگو با میزان در ارتباط با ادامه واردات تلفن همراه اپل به کشور در سال جاری، اظهار کرد: واردات گوشی اپل به کشور توسط برخی شرکت‌های دارای مجوز از وزارت صنعت در حال انجام است اما همچنان شرکت اپل هیچ گونه مجوزی به شرکت‌های داخلی برای حضور رسمی در ایران نداده است.

    وى افزود: حدود 23 شرکت از اتحادیه دستگاه های مخابراتی مجوز لازم را از وزارت صنعت و حمایت از مصرف کننده دریافت کردند که بیشتر این شرکت‌ها هنوز اقدامی برای واردات نکرده و یا بسیار ضعیف عمل کرده اند.

    رئیس اتحادیه دستگاه هاى مخابراتى، خاطرنشان کرد: متاسفانه شرکت‌های دارای مجوز همچنان خدمات پس از فروش مطلوبی ارائه نمی‌دهند و با مشکلات زیادی از جمله نبود قطعات یدکی دست و پنجه نرم می‌کنند که امیدواریم در آینده نزدیک مشکلات و ناهنجاری‌هایی که در ارائه دخدمات این محصول وجود دارد توسط شرکت‌های وارد کننده برطرف شود.

    رئیس اتحادیه دستگاه های مخابراتی،با اشاره به این که همچنان هیچ یک از شرکت‌های وارد کننده اپل از شرکت مادر مجوزهای لازم را کسب نکرده، بیان کرد: همچنان هیچ یک از شرکت‌های واردکننده گوشی همراه اپل نتوانسته مجوز را از شرکت مادر(اپل) اخذ کند و عملا هیچ اقدامی از سوی این شرکت‌ها برای اخذ نمایندگی رسمی انجام نگرفته است.

    بر اساس این گزارش، باید دید واردات کالاهاى امریکایى به کشور تا چه زمانى انجام خواهد شد و با توجه به پایین بودن سطح خدمات ارائه شده توسط شرکت هایى که توانسته اند مجوزهاى لازم  را از وزارت صنعت دریافت کرده  و اقدام به واردات گوشى همراه اپل کنند، این وزارت خانه تا چه زمان با این شرکت ها مدارا خواهد کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر