۲۰ نکته و ترفند مخفی گوشی گلکسی اس ۸ بخش دوم

عصر کالا- Galaxy S۸ و Galaxy S۸ Plus از جمله محبوب‌ترین گوشی‌های اندرویدی امسال هستند که سایت‌های مختلف به نقد و بررسی کامل آن‌ها پرداخته اند.

۲۰ نکته و ترفند مخفی گوشی گلکسی اس ۸ بخش دوم
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از برترینها، اما چیزی که کمتر در مورد آن صحبت شده وجود نکته‌هایی کاربردی است که در دل این گجت‌ها مخفی شده.

    11- از دستیار هوشمند مجازی سامسونگ و یا Bixby استفاده کنید.

    Bixby نام دستیار هوشمند مجازی طراحی شده توسط سامسونگ برای رقابت با دیگر رقبایی همچون Siri و یا دستیار هوشمند مجازی گوگل است که در مقایسه با آنان ویژگی‌های منحصر به فردی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

    آیا به دنبال آیتم خاصی که در یک عکس دیده اید می‌گردید، کافیست عکس و یا قسمتی از آن را به کمک لمس انگشتتان Highlight کرده و از Bixby بخواهید تا آیتم مورد نظر را بر روی اینترنت جست و جو کند.

    20 نکته و ترفند مخفی Samsung Galaxy S8( قسمت دوم)

    این دستیار هوشمند می‌تواند جلسه ای‌کاری را برای شما ترتیب دهد، به شما آبیاری گلدان‌ها را یاد‌آوری کند و یا می‌توانید طوری آن را تنظیم کنید که در موقعیت‌های جغرافیایی خاص به شما مسائلی را یاد‌آوری کند و ...
    برای فعال‌سازی آن کافیست دکمه فیزیکی قرار گرفته بر روی لبه سمت چپ گجت را فشار داده و نگه دارید.

    12- نرم افزار Samsung Health می‌تواند استفاده از خدمات پزشکی را آسان‌تر کند.

    شاید در اولین نگاه نرم افزار Samsung Health یک برنامه ساده ورزشی به نظر برسد که می‌تواند اعمالی همچون شمردن گام‌های شما، محاسبه کالری سوزانده شده توسط کاربر و ... را انجام دهد اما این برنامه قدرتی بیشتر از انجام مسائل ساده این‌چنینی را دارد.

    20 نکته و ترفند مخفی Samsung Galaxy S8( قسمت دوم)

    کاربران آمریکایی با استفاده از این برنامه ‌می‌توانند کار‌هایی همچون رزرو وقت دکتر به صورت آنلاین، یافتن داروخانه و یا مسائلی از این دست را با کمک Samsung Health به سادگی برنامه‌ریزی کنند.

    13- بی‌صدا کردن نوتیفیکیشن‌های مزاحم را به Galaxy S8 بسپارید.

    بی‌صدا کردن و یا متوقف‌کردن نوتیفیکیشن‌ها در این گجت در اوج سادگی انجام می‌شود، شما می‌توانید بدون رفتن به تنظیمات هر نرم افزار خاص از گوشی بخواهید تا مثلا نوتیفیکیشن‌های مربوط به یک گروه تلگرامی را به مدت 1 ساعت بی‌صدا کند، با استفاده از این ویژگی دیگر نیازی نیست تا به صورت دستی به نسبت به فعال و غیر فعال کردن نوتیفیکیشن‌ها در منوی تنظیمات خاص هر برنامه اقدام کنید، برای دسترسی به این ویژگی کافیست از گزینه Settings به زیر‌شاخه Notifications بروید.

    20 نکته و ترفند مخفی Samsung Galaxy S8( قسمت دوم)

    14- گوشی Galaxy S8 خود را به یک کامپیوتر رومیزی تبدیل کنید.

    قدرت سخت افزاری Galaxy S8 از بسیاری از کامپیوتر‌های نسل گذشته بیشتر است و سامسونگ در این گجت قصد دارد تا از این قدرت سخت افزاری حداکثر بهره را ببرد، داکی به نام Dex برای این گوشی طراحی و به بازار عرضه شده که با قرار دادن گوشی خود بر روی آن می‌‌توانید از گجت خود به عنوان یک کامپیوتر رومیزی استفاده کنید، این داک از پورت‌های متنوعی برای اتصال وسایلی جانبی همچون کیبورد، موس و حتی مانیتور به این کامپیوتر ریز‌نقش استفاده می‌کند و نرم افزار مربوط به آن محیط کاری‌ای شبیه به سیستم عامل Chrome Os دارد.

    20 نکته و ترفند مخفی Samsung Galaxy S8( قسمت دوم)

    15- حداکثر استفاده از ویژگی Always-On صفحه نمایش

    در بدو معرفی این ویژگی کاربران می‌توانستند تا با بهره‌گیری از آن بدون دست زدن به دکمه‌های گوشی، اطلاعاتی ساده همچون زمان و تقویم را بر روی صفحه نمایش مشاهده کنند، کاربر همچنین می‌توانست برای این ویژگی یک تصویر پس زمینه انتخاب کنند، اکنون Always On به روز رسانی شده و با رفتن به پورتال سامسونگ قادر خواهید بود تا Theme های بیشتری را برای بهره‌گیری از امکانات متنوع آن دانلود نمایید.

    20 نکته و ترفند مخفی Samsung Galaxy S8( قسمت دوم)

    16- اطلاعات خود را درون Secure Folder مخفی کنید.

    همه ما اطلاعاتی را بر روی گوشی خود داریم که نمی‌خواهیم کسی به غیر از خودمان به آنها دسترسی داشته باشد، سامسونگ نیز از وجود این نیاز در کاربران آگاه است و به تازگی نرم افزاری به نام Secure Folder را طراحی کرده که با بالاترین سطوح امنیتی عمل مخفی سازی فایل‌ها را برای شما به انجام می‌رساند.

    20 نکته و ترفند مخفی Samsung Galaxy S8( قسمت دوم)

    حتی اگر شخصی به گوشی شما در حالتی که قفل صفحه باز است دست پیدا کند برای دسترسی به فایل های مخفی شده در Secure Folder نیاز به داشتن رمز عبور متنی، احراز هویت از روی اثر انگشت و یا اسکن عنبیه چشم را خواهد داشت.

    17- ضبط ویدئو با کیفیت 4K

    شاید نمی‌دانستید اما Galaxy S8 قابلیت ضبط ویدئو‌هایی با کیفیت 4K را دارا است، با رفتن به برنامه دوربین سری به آیتم‌های موجود در قسمت سمت راستی صفحه نمایش زده و کیفیت ضبط ویدئو را بر روی 4K قرار دهید، درست است که فیلم‌برداری با این کیفیت حجم زیادی از حافظه شما را اشغال خواهد کرد اما وقتی چند سال دیگر آن‌ها را برای دیگران پخش کنید کسی کیفیت آن‌ها را خنده‌دار نمی‌خواند.

    20 نکته و ترفند مخفی Samsung Galaxy S8( قسمت دوم)

    18- می‌توانید از ویدئو‌های خود فایل GIF بسازید.

    ‌سامسونگ در پرچمدار جدید خود امکانی را قرار داده که به کمک آن می‌توانید ویدئو‌ها را به سادگی به فایل‌های GIF تبدیل کنید.

    20 نکته و ترفند مخفی Samsung Galaxy S8( قسمت دوم)

    با استفاده از این قابلیت نه تنها ویدئو‌های ضبط شده با استفاده از گوشی بلکه می‌توان تقریبا هر فایل ویدئویی را به یک فایل GIF تبدیل کرد، برای این امر باید منوی سوم از قسمت خمیده صفحه نمایش را باز کنید (در مورد دوم توضیح داده شد) و از داخل این منو گزینه Animation را انتخاب کنید.

    19- در مصرف باتری صرفه‌جویی کنید.

    صفحه نمایش Galaxy S8 قطعا یکی از قوی‌ترین و نیز با کیفیت‌ترین صفحه نمایش‌هایی است که تا به امروز در ساخت یک گوشی هوشمند به کار رفته است، اما همین کیفیت بالا باعث می‌شود تا عمر باتری گجت شما به شدت کاهش پیدا کند.

    شرکت سازنده به منظور صرفه‌جویی در مصرف باتری حالت‌های پیش‌فرضی را برای صفحه نمایش در نظر گرفته که به کمک آنها می‌توانید عمر باتری را افزایش دهید، با رفتن به گزینه Settings و انتخاب زیر‌شاخه Performance می‌توانید یکی از سه حالت، Game، Entertainment و یا High Performance را انتخاب کنید؛ در حالت High Performance گوشی همه توان خود را برای به حداکثر رساندن روشنایی و نیز دقت تصویر به کار می‌گیرد و عمر باتری در این حالت در کمترین حالت ممکن قرار خواهد داشت، با انتخاب حالت‌های Game و Entertainment  گوشی توان خود را با نیاز شما تطبیق خواهد داد و بسته به نرم افزار و یا بازی‌ای که در حال اجرای آن هستید فاکتور‌های روشنایی و نیز دقت تصویر تغییر خواهد کرد؛ همانطور که واضح است عمر باتری در این حالت نسبت به حالت High Performance بیشتر خواهد بود.

    20 نکته و ترفند مخفی Samsung Galaxy S8( قسمت دوم)

    علاوه بر این با رفتن به قسمت Battery موجود در منوی Settings نیز می‌توانید به عمر باتری گجت کمک کنید.

    در این قسمت دو حالت Mid و Max قابل انتخاب هستند؛ در حالت Mid گوشی فعالیت نرم افزار‌های فعال در Background را محدود کرده و باعث افزایش طول عمر باتری می‌گردد و این در حالی است که با انتخاب حالت Max گوشی تمامی پردازش‌های غیر ضروری را به حالت تعلیق در می‌آورد تا حتی با 3 درصد شارژ باتری نیز بتوانید به برقراری تماس‌های ضروری خود بپردازید.

    20- با خواباندن نرم افزار‌های غیر ضروری عمر باتری را به حداکثر برسانید.

    اگر بر روی گوشی خود نرم افزاری دارید که از آن استفاده نمی‌کنید می‌توانید آیکون آن را لمس کرده و نگه دارید، سپس منویی برای شما باز می‌شود و با انتخاب گزینه Sleep از آن تمامی فعالیت‌های این نرم افزار مسدود خواهند شد؛ این تکنیک می‌تواند عمر باتری شما را به حداکثر میزان ممکن ارتقاء دهد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر