چگونه گوشی موبایل و تبلت خود را به روشی ایمن تمیز کنیم؟

عصر کالا- از آنجا که گوشی‌های موبایل و تبلت‌ها بطور مداوم با دست‌هایمان تماس دارند، در نتیجه یکی از آلوده‌ترین وسایل به شمار می‌آیند. بنابراین برای مصون ماندن از پیامدهای این آلودگی‌ها باید گوشی‌ها و تبلت‌ها را ضد عفونی کرده و سلامت خودتان را تضمین کنید.

چگونه گوشی موبایل و تبلت خود را به روشی ایمن تمیز کنیم؟
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از خبرآنلاین، بازفید تحقیقاتی را در این زمینه انجام داده و طی آن مشخص شده که گوشی‌های موبایل یکی از آلوده‌ترین وسایلی است که بشر تا کنون از آن استفاده کرده است، براساس این تحقیقات کلونی‌های باکتری و میکروبی که می‌توانند عامل بیماری‌های بسیاری باشند، به وفور بر روی گوشی‌ها وجود دارد.

    انواع گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها معمولا بصورت پکیجی شامل شارژر، کابل، لوازم جانبی و… ارائه می‌گردند و هیچ وسیله‌ای برای نظافت آن‌ها در نظر گرفته نشده است، بنابراین خود کاربران به منظور حفظ تمیزی گوشی‌ها باید فکری بکنند. مقداری الکل، خلال دندان یا گوش پاک کن، محلول ضد عفونی کننده، دستمال‌های میکروفایبر و قوطیهای فشرده هوا نهایت آنچه است که برای نظافت گوشی نیاز دارید. باید توجه کنید که محلول‌های ضدعفونی برای گوشی ضرر نداشته باشد، بطور مثال این محلول‌ها نباید حاوی پتاسیم باشند.

    برای تهیه‌ی یک محلول بی ضرر حدود 250 گرم الکل طبی را با مقداری آب مقطر مخلوط کنید و در یک اسپری بریزید. اگر بوی تند سرکه را می‌توانید تحمل کنید، محلول سرکه و آب مقطر که یک محلولی طبیعی و ارگانیک می‌باشد نیز برای تمیز کردن گوشی و تبلت مفید است. هنگام استفاده از هر محلول پاک کننده‌ای باید توجه کنید که این محلول‌ها در قسمت‌هایی مانند دوربین، پورت‌ها و دکمه‌ها وارد نشوند.

    سطحی تمیز را برای قرار دادن گوشی انتخاب کنید و ابتدا با محلول ضدعفونی روی آن را تمیز کنید و پارچه‌ای تمیز مانند پارچه میکروفایبر یا حوله‌ی بزرگی بر روی آن بیندازید.

    حال که سطح را آماده کردید نوبت به گوشی می‌رسد، اسپری هوا را بردارید و گرد و غبار جمع شده در گوشی را پاک کنید. زمانی که تمام گرد و غبار از بین رفت مواد آلوده و چسبنده را با استفاده از خلال دندان خارج کنید. بهتر است که اسپری هوا را بر روی اسپیکرها هم بگیرید تا کاملا گرد و غبارها پاک شوند.

    اکنون دستمال میکروفایبر را به مقدار کمی از محلولی که تهیه کرده‌اید، آغشته نمایید. به یاد داشته باشید که هیچگاه محلول را بطور مستقیم بر روی گوشی اسپری نکنید. با دستمالی که به محلول آغشته شده پنل گوشی یا تبلت را تمیز کنید. برای بخش‌هایی که با دستمال نمی‌توانید تمیز کنید، یک گوش پاک کن را به محلول آغشته کرد و بخش‌های فوق را از آلودگی پاک نمایید. هرگز محلول یا دستمال را برای بخش‌های حساس گوشی یا تبلت استفاده نکنید. در پایان با استفاده از دستمال دیگری دستگاه را خشک نمایید.

    اما برای تمیز نگهداشتن گوشی و تبلت در مسافرت چه باید کرد؟ برای این منظور از دستمال میکروفایبر استفاده کنید، این دستمال‌ها بهترین نوع دستمال برای تمیز کردن و زدودن آلودگیها از گوشی‌ها و تبلت‌ها است. بعضی از این دستمال‌ها با محلول‌های ضد عفونی کننده‌ای همراه هستند که به صورت آماده عرضه می‌شوند.

    سعی کنید هر چند وقت یکبار، بطول مثال هفته‌ای یکبار گوشی موبایل‌تان را نیز تمیز کنید. حال دیگر می‌دانید که به سادگی می‌توانید گوشی یا تبلت خود را از میکروب‌ها و عوامل بیماری زا پاک کنید. روشی دیگر که برای تمیز نگهداشتن گوشی می‌توانید استفاده کنید این است که همیشه با دست‌های تمیز گوشی‌تان را بگیرید و در مکان‌های آلوده مانند بیمارستان‌ها، اتوبوس ها و سایر اماکن عمومی گوشی یا تبلت‌تان را به سطوح تماس نداده و دست‌هایتان را نیز پس از تماس با دستگیره‌ها و … در این اماکن به گوشی نزنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر