تبدیل محتوای HD به ۴K

عصر کالا- اپل با معرفی دستگاه جدید خود ملقب به "Apple TV ۴K"، بسیاری از شایعات را تایید کرده است. با این حال اپل یک مدل قیمتگذاری جدید برای فیلم‌های ۴K اتخاذ کرده که دستگاه جدید اپل را بیش از پیش جذاب می‌کند.

تبدیل محتوای HD به ۴K
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، شرکت اپل به تازگی همزمان با آیفون 8، آیفون 8 پلاس، آیفون X، و ساعت هوشمند جدید سری 3، در کنفرانس خود، دستگاه جدید 4K با قابلیت HDR را معرفی کرد.

    این فناوری دارای ویژگی‌های تقویت کننده 4K، قابلیت HDR، "Dolby Vision" و چندین ارتقای داخلی داخلی است.

    اما مهمترین نکته آن است که فناوری جدید اپل به صورت رایگان فیلم‌های با کیفیت HD را به کیفیت 4K/HDR ارتقا می‌دهد.

    در معرفی این دستگاه چند شگفتی بزرگ وجود داشت. به عنوان مثال، اپل می‌گوید که این فناوری، فیلم‌های با کیفیت 1080p موجود در حافظه را بدون طلب هیچ هزینه اضافی به کیفیت 4K تبدیل خواهد کرد. همچنین هزینه ارتقای کیفیت فیلم‌ها برای کیفیت 4K، به همان اندازه هزینه ارتقای کیفیت به فول اچ‌دی است. به دلایل زیر، این چیزها یک مسئله مهم هستند:

    بزرگترین مشکل با 4K، در دسترس بودن محتوا است. به عنوان مثال شبکه "نت‌فلیکس"، دارای یک سطح اشتراک است که 4K ارائه می‌دهد، اما گران‌تر از همه گزینه‌ها است. محتوا با کیفیت 4K نیز گاهی اوقات کم است. "نت‌فلیکس" دارای انباری از محتوای 4K است، اما تعداد کمی از آنها شامل HDR می‌شود.

    با "Apple TV 4K" جدید، انبار فیلم "آی‌تونز" ناگهان با محتوای 4K پر می‌شود. این یک اتفاق بزرگ حتی برای افرادی است که فیلم‌های 4K نداشته ولی چندین فیلم HD دارند. اگر آنها تصمیم به خرید دستگاه جدید اپل کنند، فیلم‌هایشان به صورت خودکار ارتقا خواهند یافت، که این خود یک مشوق تحریک کننده است.

    فیلم‌های 4K واضح‌تر، روشن‌تر، زنده‌تر و بسیار با جزئیات دیده می‌شوند. در حالی که قابلیت HDR، تجربه تماشای فیلم را حتی بهتر خواهد کرد. رنگ‌ها خود را نشان می‌دهند و وضوح تصویر بسیار بالا خواهد بود.

    به طور کلی، تماشای فیلم 4K در اتاق نشیمن یا اتاق خواب، نسبت به فیلم‌های HD، بسیار مهیج‌تر خواهد بود.

    البته نوع قیمتگذاری این محصول به گونه‌ای است که باعث تفاوت زیادی می‌شود. همان طور که پایگاه "انگجت" اشاره می‌کند؛ در حال حاضر فروش محتوا و محصولات 4K بسیار دشوار است، به خصوص از آنجایی که اکثر مردم با کیفیت HD مشکلی ندارند و یا نفع چندانی از پرداخت هزینه اضافی برای محتواهای 4K نمی‌بینند.

    پس با این وجود، مشکل اصلی تلویزیون اپل حل نمی‌شود، چرا که در مقایسه با سایر دستگاههای موجود که بعضا تنها 30 دلار قیمت دارند، هنوز خیلی گران است. البته با امکان جذاب ارتقای کیفیتی که اپل برای تلویزیون جدید خود ارائه کرده، ممکن است اوضاع کمی فرق کند.

    پیش خرید دستگاه جدید از روز(جمعه) شروع شده و 22 سپتامبر عرضه خواهد شد. مدل 32 گیگا بایتی آن 179 دلار و مدل 64 گیگابایتی 199 دلار قیمت گذاری شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر