عرضه یک گوشی ۵G چینی در دو ماه آینده

عصر کالا- شرکت چینی ویوو اعلام کرد که گوشی هوشمند و پرچمدار مجهز به فناوری ۵G خود را در دسامبر سال جاری میلادی روانه بازارهای جهانی خواهد کرد.

عرضه یک گوشی ۵G چینی در دو ماه آینده
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از ایسنا، با توجه به آنکه در سال‌های اخیر بازارهای جهانی گوشی موبایل به مرحله اشباع رسیده و برای مدت‌های طولانی با رکود بی‌سابقه‌ای مواجه شده اند، حالا به نظر می‌رسد که بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند در تلاشند تا با تولید و عرضه یک محصول جدید به جمع سازندگان گوشی مجهز به فناوری 5G بپیوندند.

    بر اساس گزارش وب سایت gsmarena ، شرکت چینی ویوو به تازگی اعلام کرده است که گوشی هوشمند و پرچمدارش ویوو ایکس 30 (Vivo X30) که از شبکه نسل پنجم اینترنت همراه 5G پشتیبانی می کند، در ماه پایانی سال جاری میلادی، دسامبر 2019، عرضه و روانه بازارهای جهانی خواهد شد و مشتریان و علاقمندان قادر خواهند بود به خریداری و استفاده از آن اقدام کنند.

    گوشی‌های هوشمند 5G  متعددی در طول یک سال اخیر از سوی شرکت‌های تولیدکننده موبایل همچون سامسونگ و هواوی معرفی و رونمایی شده‌اند که قرار است در کشورهایی که به ارائه خدمات مربوط به نسل جدید اینترنت همراه اقدام کرده‌اند، عرضه شده و در دسترس کاربران و علاقمندان قرار بگیرند.

    از آنجا که اخبار نسل جدید اینترنت 5G  در گوشه و کنار جهان منتشر شده و کاربران بسیاری نیز در انتظار اجرای آن هستند، کشورهای زیادی با همکاری بزرگترین اپراتورهای اینترنت و غول‌های تکنولوژی در جهان درصدد برقراری این نسل جدید از اینترنت‌ هستند.

    اوایل سال 2012 میلادی بود که اتحادیه بین‌المللی مخابرات (ITU) تحت نظر سازمان ملل برنامه‌ای را برای توسعه تیم ارتباطات بین‌المللی موبایلی (IMT) برای افق 2020 و فرای آن (IMT-2020) آغاز کرد. در نتیجه رسماً یک مسابقه جهانی برای تعیین نسل پنجم شبکه موبایل شروع شد و از آن پس، شاهد رقابت تنگاتنگی میان اپراتورهای اینترنت و تلفن همراه در سراسر جهان هستیم که هر یک بدنبال برقراری و راه‌اندازی نسل جدید و پرسرعت اینترنت 5G در کشورهای مختلفی همچون کره جنوبی، ژاپن، چین، ایالات متحده آمریکا، استرالیا و غیره هستند و از توانایی‌ها و برنامه‌های خود در این زمینه رونمایی می‌کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر