پیش‌بینی قیمت و زمان عرضه گوگل پیکسل ۲ و گوگل پیکسل ایکس ال ۲

عصر کالا- در ادامه می‌خواهیم با تکیه بر اطلاعات موجود، قیمت و زمان عرضه گوگل پیکسل ۲ (Google Pixel ۲) و پیکسل ایکس ال ۲ (Google Pixel XL ۲) که از مورد انتظارترین محصولات سال ۲۰۱۷ هستند را پیش‌بینی کنیم.

پیش‌بینی قیمت و زمان عرضه گوگل پیکسل ۲ و گوگل پیکسل ایکس ال ۲
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از گجت نیوز، بسیاری از کمپانی‌های بزرگ و کوچک با نوآوری‌های بسیار و تولید محصولاتی متفاوت از سال گذشته، 2017 را به یکی از بهترین سال‌ها در حوزه تلفن های هوشمند تبدیل کرده‌اند. حال این مجموعه قرار است با معرفی آیفون 8، گلکسی نوت 8 و گوشی های گوگل پیکسل 2 و پیکسل ایکس ال 2 کامل‌تر از قبل شود.
    پیشتر، پرچمداران سامسونگ و ال جی با نمایشگری بزرگ و تقریبا بدون حاشیه معرفی شدند. حالا انتظار می‌رود گوگل نیز با در پیش گرفتن راه رقبای کره‌ای خود، گوشی های جدیدش را که فعلا نام رسمی آنها مشخص نشده است، با نمایشگری بدون حاشیه عرضه کند.

    اگرچه گوشی های قبلی گوگل کاملا عادی محسوب می‌شدند، اما حالا مهندسان این کمپانی آمریکایی می‌خواهند اعضای جدید خانواده پیکسل را با تغییراتی بسیار نسبت به گذشته پیش روی همگان قرار دهند. بنابر اطلاعات موجود، احتمالا نسخه کوچکتر از گوشی جدید گوگل با ظاهری همچون قبل و نسخه بزرگ‌تر آن با نمایشگری بدون حاشیه روانه بازار خواهد شد.
    حال در صورتی که بخواهیم این واقعیت که محصولات پیش رو توسط دو کمپانی مجزا تولید می‌شوند را کنار بگذاریم، قیمت نهایی و تاریخ عرضه این اسمارت فون ها مهم‌ترین موضوع از نگاه کاربران هستند. به همین جهت در ادامه می‌خواهیم قیمت و زمان عرضه گوگل پیکسل 2 و پیکسل ایکس ال 2 را با تکیه بر اطلاعات موجود پیش‌بینی کنیم.
    قیمت گوگل پیکسل 2 و پیکسل ایکس ال 2

    جدای از ارتقای قطعات داخلی، گفته می‌شود شکل ظاهری پیکسل 2 تا حد زیادی مشابه نسل اول آن خواهد بود. در این صورت احتمالا تفاوت چندانی میان قیمت نسخه 2017 این تلفن هوشمند با مدل 2016 آن وجود نخواهد داشت. سال گذشته، نسخه 32 گیگابایتی پیکسل با قیمت 649 دلار و نسخه 128 گیگابایتی آن با قیمت 749 دلار به فروش می‌رسید.
    شاید تصور کنید این قیمت‌ها کمی بالا هستند. در گذشته نیز برخی کاربران نسبت به قیمت بالای این گوشی هوشمند اعتراض کرده بودند. اما امروزه بسیاری از پرچمداران موجود در بازار همچون ال جی جی 6، گلکسی اس 8، اچ تی سی یو 11 و بیشتر، با قیمت‌های بالا به فروش می‌رسند. به همین جهت، احتمالا باز هم شاهد چنین قیمت‌گذاری‌هایی از سوی گوگل خواهیم بود.
    اما در رابطه با پیکسل ایکس ال 2، صفحه نمایش بلندتر و بزرگ‌تر در کنار بهره‌گیری از برخی ویژگی‌های اضافی همچون فریم حساس به فشار (مشابه اچ تی سی یو 11) قیمت آن را افزایش می‌دهد. در این صورت احتمالا نسخه 32 و 128 گیگابایتی این گوشی به ترتیب با قیمت‌های 769 و 869 دلار در اختیار کاربران قرار گیرند.

    موضوع دیگری که بر قیمت گوشی های آینده گوگل تاثیر می‌گذارد، طراحی مشابه آنها با محصولات سال 2016 است. اما این موضوع تا چه اندازه اهمیت دارد؟ شباهت بسیار زیاد گوشی های گلکسی اس 8 پلاس و گلکسی اس 7 اج و اختلاف قیمت 50 دلاری آنها، معیار خوبی برای سنجش این موضوع است. همچنین با در نظر گرفتن استفاده از قطعات قوی‌تر، احتمالا بهره‌گیری از فریم حساس به فشار تاثیر چندانی بر قیمت گوشی جدید گوگل نخواهد داشت چرا که اچ تی سی یو 11 نیز 50 دلار ارزان‌تر از اچ تی سی 10 بود. به همین جهت، می‌توان 869 دلار را بالاترین قیمت احتمالی در نظر گرفت.
    زمان عرضه گوگل پیکسل 2 و پیکسل ایکس ال 2

    سال گذشته، گوشی های پیکسل و پیکسل ایکس ال به صورت رسمی در تاریخ 4 اکتبر (12 مهر) معرفی شدند. اگرچه انتخاب این تاریخ برای معرفی گوشی هوشمند جای بحث دارد، اما مشکلات مربوط به گلکسی نوت 7 باعث شد تا محصولات گوگل فروش خوبی داشته باشند. هرچند، شاید انتخاب دوباره این تاریخ یک اشتباه بزرگ از سوی گوگل باشد.

    بنابر شایعات موجود، اپل با مشکلات مختلفی در روند تولید آیفون 8 رو به رو شده که ممکن است عرضه آن را به تعویق بیندازند. در حقیقت، پیش‌بینی می‌شود آیفون 8 تا اواسط اکتبر و تقریبا همراه با پرچمدار گوگل وارد بازار شود.
    سال گذشته با عرضه گوشی های سری پیکسل، گوگل با مشکلات بسیاری در تامین قطعات اولیه و پاسخ به تقاضای بازار رو به رو شد. حال همراه شدن عرضه پرچمداران گوگل و اپل می‌تواند نگرانی کاربران از بابت وجود گوشی های هوشمند مختلف را برطرف کند. هرچند، این خبر قطعا برای گوگل خوشحال‌کننده نخواهد بود. حال این پرسش مطرح می‌شود: آیا زمان عرضه گوگل پیکسل 2 و پیکسل ایکس ال 2، اواسط اکتبر خواهد بود یا زمان آن تغییر می‌کند؟

    پیش از هر چیز، به یاد داشته باشید چالش‌های پیش روی مهندسان اپل، تنها زمان عرضه را به تعویق خواهند انداخت و پرچمدار این کمپانی بزرگ، احتمالا اواسط سپتامبر (اواخر شهریور) معرفی خواهد شد. به همین جهت عرضه زودهنگام نسل جدید گوشی های پیکسل و انتخاب ماه سپتامبر بعید به نظر می‌رسد. علاوه بر این، از آنجایی که همواره گوگل می‌خواهد محصولات خود را به صورت ویژه معرفی کند، به احتمال زیاد در نمایشگاه IFA 2017 نیز این گوشی های جدید را ملاقات نخواهیم کرد. اوایل ماه آگوست می‌تواند زمان مناسبی برای معرفی گوشی های جدید پیکسل باشد. هرچند، تصور این‌که این شرکت بخواهد تاریخ همیشگی معرفی محصولات خود (از روزهای مربوط به گوشی های نکسوس) را بیش از 2 ماه جابجا کند، کمی سخت است. به همین جهت، احتمالا اواخر سال جاری میلادی بیش از هر زمان دیگری مناسب خواهد بود.
    معمولا هیچ گوشی هوشمند مهمی در ماه دسامبر روانه بازار نمی‌شود. از طرفی، تعطیلات سال نو هم زمان مناسبی برای تجربه فروش بالا خواهند بود. با این وجود بهتر است یادآوری کنیم که گوگل، مشکلات قابل توجهی در در زمینه پاسخگویی به تقاضای بازار دارد و اگر آن را حل نکند، خود بیش از هر کسی ضرر می‌کند.
    هنوز زمان زیادی تا معرفی گوشی های جدید گوگل باقی مانده و امیدواریم طی روزهای آینده، اطلاعات بیشتری در رابطه با قیمت و زمان عرضه گوگل پیکسل 2 و پیکسل ایکس ال 2 منتشر شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر