آسیب‌پذیری گلکسی اس ۷ در برابر نفوذ هکرها

عصر کالا- به تازگی محققان امنیت سایبری دریافته و اعلام کرده‌اند که گوشی هوشمند گلکسی اس ۷ سامسونگ در برابر حملات سایبری و نفوذ هکرها آسیب‌پذیری بالایی دارد.

آسیب‌پذیری گلکسی اس ۷ در برابر نفوذ هکرها
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، در سال‌های اخیر با رشد و افزایش بی‌سابقه حملات سایبری، بدافزاری و سرقت اطلاعات کاربران توسط هکرها و مجرمان سایبری، مقوله امنیت سایبری و آسیب‌پذیری دستگاه‌های الکترونیکی از اهمیت خاص و بسزایی برخوردار شده است، بنابراین بسیاری از محققان و پژوهشگران فعال در حوزه امنیت سایبری به بررسی دستگاه‌های الکترونیکی مختلف و گوشی‌های هوشمند پرداخته‌اند تا بتوانند با تحقیق و پژوهش برروی محصولات گوناگون موردنظر، به آسیب‌پذیری و ضعف‌های امنیتی احتمالی آنها پی برده و به افزایش آگاهی کاربرانش کمک کند.

    حالا به تازگی این پژوهشگران اعلام کرده‌اند که امنیت میکروچیپ‌های بکار رفته در گوشی گلکسی اس 7 بسیار پایین است و هکرها قادر خواهند بود به راحتی به اطلاعات کاربرانشان دسترسی پیدا کنند و بدین ترتیب امنیت اطلاعات آن‌ها را به مخاطره انداخته است.

    به گفته آنها، این حفره امنیتی بیش از 10 میلیون دستگاه گوشی هوشمند را مورد هجوم و حمله قرار داده و به هکرها امکان می‌دهد که به اطلاعات شخصی و حریم خصوصی آن‌ها دست یابند. این در حالیست که گوشی‌های گلکسی اس 7 و برخی دیگر از گوشی‌های سامسونگ در برابر آسیب‌پذیری معروف ملت داون که پردازنده‌های اینتل را مورد هجوم خود قرار داده بود، ایمن هستند.

    اما به تازگی برخی از پژوهشگران فعال در دانشگاه فنی گرانتز اتریش در گفت‌وگویی با خبرگزاری رویترز مدعی شده‌اند با استفاده از ضعف امنیتی ملت داون (Melt Down) توانسته‌اند به گوشی‌های گلکسی اس 7 نفوذ یابند.

    این پژوهشگران همچنین اعلام کرده‌اند که قصد دارند میزان آسیب‌پذیری مذکور را بر روی تعداد بیشتری از گوشی‌های هوشمند از برندهای مختلف تست و آزمایش کنند. به طور قطع، تعداد بسیار بیش‌تری از گوشی‌های هوشمند هستند که در مقابل چنین رخنه امنیتی آسیب‌پذیرند اما هنوز به آن‌ها پی برده نشده است.

    شرکت سامسونگ در ماه‌های ژانویه و ژوئیه سال جاری 2018 میلادی بود که برای گوشی‌های گلکسی اس 7 به روزرسانی‌های امنیتی ارائه کرد تا آن‌ها را در برابر ملت داون ایمن و مقاوم سازد. این در حالیست که هنوز گزارش دقیقی از نفوذ و رخنه آسیب‌پذیری ملت داون به گوشی‌های گلکسی اس 7 سامسونگ ثبت نشده است.

    مدت‌هاست که ضعف‌ها و حفره‌های امنیتی اسپکتر و ملت داون کشف شده در پردازنده‌های ساخته شده توسط شرکت اینتل که از سال 1995 به بعد وجود داشته و باعث شده هکرها به اطلاعات ذخیره شده برروی حافظه رایانه‌ها دسترسی پیدا کنند، مورد بحث‌های فراوانی قرار گرفته است.

    این ضعف‌ها و حفره‌های امنیتی در پردازنده‌های اینتل به‌گونه‌ای بوده است که به هکرها اجازه می‌داده علاوه بر سرقت کلمات و رمز عبور کاربران، تمامی اطلاعات ذخیره شده موجود بر حافظه، پردازنده رایانه و گوشی‌های همراه را به سرقت برده و از آن سوءاستفاده کنند و این سطح از دسترسی موجب می‌شد به تراشه‌های دیگری همچون  ای ام دی و ای آر ام نیز دسترسی یابند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر