طراحی دستگاهی برای شارژ بیسیم وسایل برقی

عصر کالا- محققان در دانشگاه استنفورد موفق به توسعه یک دستگاه جدید شدند که به صورت بیسیم دستگاههایی که در نزدیکی وجود دارند را شارژ می‌کند.

طراحی دستگاهی برای شارژ بیسیم وسایل برقی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از بیزینس‌استاندارد، به گفته محققان این پژوهش از این فناوری جدید می‌توان روزی برای شارژ خودروهای الکتریکی حین حرکت در بزرگراه‌ها یا ایمپلنت‌های پزشکی و گوشی‌های همراه که در فاصله‌ای نزدیک قرار دارند، استفاده کرد.

    این فناوری جدید مشکل شارژ خودروهای الکتریکی که حتما باید به صورت اتصال مستقیم انجام شود و این یک نقص برای آنها محسوب می‌شود را حل کرده و به افزایش میزان مسافت حرکت آنها کمک خواهد کرد.

    هدف محققان از تولید این دستگاه جدید این است که بتوان روزی خودروهای الکتریکی را در بزرگراه‌ها و درحال حرکت شارژ کرد.

    به گفته محققان این پژوهش عملکرد این دستگاه برای شارژ خودروهای الکتریکی به این صورت است که یک کویل (سیم پیچ) در پایین وسیله نقلیه می‌تواند برق را از یک سری کویل‌های متصل به جریان الکتریکی تعبیه شده در جاده دریافت کند.

    همانطور که نیروگاه‌های اصلی بوسیله چرخش کویل‌های سیم بین آهن ربا جریان متناوب را ایجاد می کنند، الکتریسیته‌ای که از طریق سیم‌ها عبور می‌کند یک میدان مغناطیسی نوظهور ایجاد می‌کند که باعث می‌شود الکترون‌ها در سیم پیچ مجاور نوسان کنند و به این ترتیب نیرو را به صورت بیسیم انتقال می‌دهند.

    این فناوری در حال حاضر در مراحل اولیه قرار داشته و دانشمندان در حال افزایش میزان الکتریسیته‌ قابل انتقال و میزان بهره وری این سیستم هستند.

    این پژوهش در مجله Nature منتشر شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر