پایان دوران کولرهای آبی با فناوری موتور اینورتر در کولرهای گازی ال جی

عصر کالا: امروزه دیگر دوران کولرهای آبی به سر رسیده و کولرهای گازی جای آن‌ها را پر کرده‌اند. کولرهای گازی ال جی مجهز به فناوری موتور اینورتر نیز جزو بهترین دستگاه‌ها محسوب می‌شوند.

پایان دوران کولرهای آبی با فناوری موتور اینورتر در کولرهای گازی ال جی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۲:۰۰
  • پایان دوران کولرهای آبی با فناوری موتور اینورتر در کولرهای گازی ال جی
  • پایان دوران کولرهای آبی با فناوری موتور اینورتر در کولرهای گازی ال جی
  • پایان دوران کولرهای آبی با فناوری موتور اینورتر در کولرهای گازی ال جی
  • پایان دوران کولرهای آبی با فناوری موتور اینورتر در کولرهای گازی ال جی

به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از گجت نیوز، امسال تابستان زودتر از موعد شروع شده و گرمای طاقت‌فرسایی به اکثر مناطق مرکزی و جنوبی ایران آورده است؛ گرمایی که حتی در مواقعی به بالای 50 درجه می‌رسد و زندگی روزمره را برای ایرانی‌ها سخت می‌کند. در کنار پنکه، از قدیم همیشه یکی از راه‌های مبارزه با گرما برای ما ایرانی‌ها استفاده از کولرهای آبی بوده است. امروزه روی پشت‌بام بیشتر خانه‌های قدیمی‌ساز می‌توانید کولرهای آبی و کانال‌های مربوط به آن را ببینید. در کولر آبی، سرما با استفاده از تبخیر قطرات بسیار ریز آبی که با هوا آمیخته شده، تولید می‌شود. این نوع کولرها برای نقاطی که آب و هوایی خشک دارند، مناسب‌اند. البته اگر دما بیش از حد نشود زیرا در این صورت کارایی خود را از دست می‌دهند. همچنین استفاده از آن‌ها در مناطقی که رطوبت بالایی دارند (مثلا در شهرهای شمالی و جنوبی که شرجی هستند)، چندان مناسب نیست. زیرا این کولرها به خودی خود رطوبت محیط را افزایش می‌دهند.

کولرهای آبی اگرچه مزایایی دارند، مضراتی هم دارند که به نظر می‌رسد با توجه به آن‌ها یا باید کولرهای گازی را جایگزینشان کرد یا اصول بهداشتی و ایمنی آن‌ها را به طور کامل به اجرا درآورد. این کولرها مصرف انرژی زیادی دارند و با توجه به این گرمای هوا بازدهی آن‌ها نسبت به انرژی بسیار پایین است. این کولر‌ها  کاملا در معرض گرد و خاک و هوای آلوده هستند و از این طریق، آلودگی‌ها و عوامل بیماری‌زا (باکتری‌ها، ویروس‌ها و قارچ‌ها) به راحتی وارد خانه می‌شوند. اکثر افرادی که از کولر آبی استفاده می‌کنند، در طول تابستان دچار سردردهای موقت، گرفتگی بینی، گلودرد، عطسه و سرفه می‌شوند و این به علت آلودگی‌های ناشی از این سیستم خنک‌کننده است. پوشال کولرها مملو از گرد و غبار و قارچ است و از آنجا که رطوبت دارد و آفتاب نیز به داخلش نمی‌تابد، این عوامل با جریان هوا به داخل خانه راه می‌یابند. این موضوع به ویژه در شهرهای آلوده‌ای نظیر تهران که ذرات معلق بیشتری در هوا وجود دارد، شدیدتر است. به علاوه به این لیست زنگ‌زدگی و گرفتگی پوشال‌ها و سایر قسمت‌ها، عدم انتخاب دمای خنک دلخواه برای محیط، کانال‌کشی هزینه‌بر و کاهش برودت و ورود هوای سرد از طریق کانال‌ها در فصل زمستان را نیز اضافه کنید. مواردی که هر کدام به تنهایی دلیل مناسبی برای خرید دستگاه خنک‌کننده دیگری هستند.
کولرهای گازی چندین سال پیش به بازار معرفی شدند و به خاطر مصرف انرژی بالایشان در ابتدا خیلی مورد استقبال قرار نگرفتند؛ ولی ال جی با فناوری موتور اینورتر خود توانست راه‌حل این مشکل را پیدا کرده و کولری به بازار عرضه کند که علاوه بر مصرف انرژی کم، سرمای زیادی را حتی در مناطقی با دمای بالای 65 درجه  فراهم کند.

فناوری نوآورانه اختصاصی در کولرهای گازی ال جی به تنهایی اجازه می‌دهد تا این دستگاه‌ها تا 60 درصد کاهش مصرف انرژی داشته باشند. همچنین قابلیت اسکن هوشمند با استفاده از فناوری حسگر هوشمند برای نظارت بر حرکت و فعالیت کاربران تهویه مطبوع، مصرف انرژی را تا 13 درصد دیگر کاهش می‌دهد. زمانی که اسکن هوشمند تشخیص دهد که اتاق خالی است، به صورت خودکار، خروجی خنک‌کننده را کاهش می‌دهد و اجازه می‌دهد دمای داخلی در هر 20 دقیقه یک درجه سلسیوس افزایش پیدا کند و این افزایش دما تا دمای 28 درجه سلسیوس ادامه خواهد داشت تا هرچه بیشتر مصرف انرژی کاهش پیدا کند.
فناوری موتور اینورتر جدید در کولر گازی ال جی

اکنون شرکت LG توانسته با حفظ همان مزیت‌ها و ارتقای آن‌ها به سطحی جدید، موتور فوق‌العاده Dual Inverter را روانه بازار کند. این موتور توانسته مشکلات موتورهای معمول در زمینه کارایی، بهره‌وری و تولید صدا را حل کند و علاوه بر 40 درصد انرژی بیشتر تا 60 درصد در میزان انرژی مصرفی شما صرفه‌جویی کند. موتور Dual Inverter به گونه‌ای طراحی شده است تا با توجه به میزان دمای هوای اتاق، قدرت موتور را تنظیم کند و در نهایت باعث می‌شود هزینه کمتری بابت مصرف انرژی بپردازید. همچنین قدرت فناوری موتور اینورتر جدید، نسبت به نسل قبل افزایش یافته است. این موضوع باعث شده نه تنها قدرت خنک‌کنندگی کولر تا 40 درصد افزایش یابد، بلکه هوای سرد به نقاط دورتری پرتاب شده و به سرعت کل اتاق را فرا بگیرد. خود موتور نیز به گونه‌ای طراحی شده تا از سر و صدای اضافی در هنگام کار کردن بکاهد. این طراحی خاص توانسته تا 40 درصد صدای موتور اینورتر دوگانه را کاهش داده و بدون آنکه متوجه روشن بودن آن شوید، به کار خود ادامه دهد.

علاوه بر همه این‌ مزایا، به منظور کمک به سلامت، کولرهای گازی ال جی آخرین فناوری پاکسازی هوا را به خدمت گرفته است. این قابلیت با تولید سه میلیون یون پلاسمستر و ایجاد یون‌های مثبت و منفی باعث استریلیزه کردن محیط تا 99.9 درصد و همچنین بوزدایی از خانه می‌شود و به طور مؤثر ماندگاری بوهای نامطبوع را کاهش می‌دهد. فیلتر Multi Protection که با فناوری M3 تجهیز شده است نیز مواد حساسیت‌زای معلق در هوا و ویروس‌ها را تا 99.9 درصد ظرف 10 تا 15 دقیقه نابود می‌کند. مجموعه این امکانات فوق‌پیشرفته در کنار مصرف انرژی کم و بهره‌وری بالا باعث شده کولرهای آبی از رده خارج شوند و انتخاب بعدی شما جدیدترین نسل کولرهای گازی هوشمند ال جی مجهز به فناوری موتور اینورتر باشد.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
مطالب مرتبط
مطالب مرتبط بیشتر