اپل بازیافت آیفون را با ربات آغاز کرد

عصر کالا- بهره‌برداری از ربات‌های لیام که فرایند بازیافت آیفون‌های شرکت اپل را ساده‌تر کرده‌اند، در کالیفرنیا و اروپا آغاز شد.

اپل بازیافت آیفون را با ربات آغاز کرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا»به نقل از آخرین خبر؛ شرکت اپل بهار سال گذشته از ربات جدیدی به نام Liam رونمایی کرد که وظیفه اوراق کردن آیفون‌های این شرکت به‌منظور بازیافت و استفاده مجدد از مواد باارزش موجود در گوشی‌های تولیدی این شرکت را بر عهده دارد.

    بر اساس تازه‌ترین اخبار، بهره‌برداری از این ربات‌ها در کالیفرنیا و هلند هم آغاز شده است. این موضوعی است که در گزارش تاریخ 21 فوریه شرکت اپل هم به آن اشاره شده است. سیستم رباتیک مستقل لیام امکان دمونتاژ 1.2 میلیون دستگاه آیفون را در طول یک سال دارد. به این ترتیب، دو ربات لیام این امکان را خواهند داشت تا 2.4 میلیون آیفون را در هر سال بازیافت کنند. رقمی که کسری از فروش 211 میلیون دستگاه آیفون اپل در سال 2016 را به خود اختصاص می‌دهد. اپل مدعی شده است ربات‌های ویرانگر آیفون، در هر 11 ثانیه، یک دستگاه آیفون 6 را قطعه‌قطعه می‌کنند.

    کوپرتینویی‌ها آماری هم در خصوص مواد به‌دست‌آمده در فرایند بازیافت آیفون منتشر کرده‌اند. بر این اساس، به ازای هر 10 هزار دستگاه آیفونی که توسط لیام دمونتاژ می‌شود، 190 کیلوگرم آلومینیوم، 80 کیلوگرم مس، 0.13 کیلوگرم طلا، 0.04 کیلوگرم فلزهای گروه پلاتین، 0.7 کیلوگرم نقره، 5.5 کیلوگرم قلع و 2.2 کیلوگرم عناصر کمیاب در کره زمین به دست می‌آید.

    این گزارش، بخشی از اطلاعات منتشرشده توسط اپل است که در راستای اجرای پروژه‌‌های هم‌محور با طرح حفاظت از محیط زیست و کره زمین (Green Bonds) پیش روی سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرد. این اطلاعات در واقع شناسایی پروژه‌های دوستدار محیط زیست را برای سرمایه‌گذاران تسهیل خواهد کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر