طرفداران اپل؛ اولین قربانی افزایش تعرفه‌های گمرکی

عصر کالا- تشدید جنگ تجاری میان ایالات متحده آمریکا و چین و افزایش تعرفه‌های گمرکی دوجانبه از سوی این دو کشور بیشتر از سایر قربانیان، به ضرر طرفداران محصولات اپل تمام خواهد شد.

طرفداران اپل؛ اولین قربانی افزایش تعرفه‌های گمرکی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، بعد از آنکه رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، به بهانه حمایت از محصولات آمریکایی و تولید داخلی این کشور، دستور قانون تعرفه واردات کالاهای خارجی اعم از محصولات چینی را داد، رسما جنگ تجاری میان چین و ایالات متحده آمریکا آغاز شد و بر روی محصولات و کالاهای چینی به ارزش 200 میلیارد دلار تعرفه گمرکی 10 درصدی اعمال شد که طبق اظهارات و تهدیدات ترامپ، قرار شد از آغاز سال جدید میلادی این تعرفه های وارداتی به 25 درصد افزایش یابد.

    با توجه به آنکه بسیاری از شرکت‌ها و غول‌های تکنولوژی آمریکایی در چین کارخانه دارند و یا با بسیاری از شرکت‌های چینی برای تولید و تامین قطعات مورد نیازشان قرارداد همکاری دارند، بنابراین افزایش تعرفه‌های وارداتی که سران این دو کشور برای همدیگر وضع کرده‌اند، می‌تواند تبعات منفی و مخربی را برای اقتصاد آمریکا و چین به همراه داشته باشد.

    بارها کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه تجارت و واردات کالا برآورد کرده‌اند که صنایع تکنولوژی و خودروسازی بزرگترین قربانی ادامه تنش‌های تجاری و سیاسی و به عبارتی دیگر تداوم جنگ تجاری میان این دو کشور به شمار خواهند رفت و مصرف‌کنندگان و مشتریان محصولات اپل  از بزرگترین و نخستین قربانیان این جنگ تجاری خواهند بود به گونه ای که بعنوان مثال، هزینه تمام شده برای تولید گوشی‌های آیفون و سایر محصولات اپل  بسیار گران تمام خواهد شد و این افزایش هزینه بر دوش مشتریان و طرفداران آیفون و به طور کلی اپل تحمیل خواهد شد.

    این جنگ اقتصادی در صورتی که ترامپ طبق اظهارات و تهدیدهای اخیر خود به عدم پذیرش پیشنهادات چین مبنی بر توافق با آمریکا برای کاهش تعرفه های گمرکی به تداوم خواهد انجامید.

    این در حالیست که ترامپ پیشتر گفته بود که افزایش 10 درصدی تعرفه های گمرکی و واردات محصولات چینی برای کاربران و مصرف کنندگان آمریکایی مشکلی ایجاد نمی کند و فشار اقتصادی مضاعفی بر آنها تحمیل نخواهد کرد.

    در صورت تداوم جنگ تجاری میان چین و آمریکا و رسیدن تعرفه های گمرکی به 25 درصد، ‌پیش بینی می‌شود شرکت‌های آمریکایی نظیر اپل کارخانه و خطوط تولید خود را از چین به تایوان و ویتنام منتقل کنند تا کمتر گرفتار افزایش تعرفه‌ها شوند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر