کمبود باتری آیفون ۶ و ۶پلاس؛

ماجرای کاهش عمدی سرعت گوشی‌های آیفون تمامی ندارد

عصر کالا- بسیاری از کاربران گوشی‌های آیفون ۶ که تحت تاثیر کاهش عمدی سرعت گوشی توسط اپل، باید باتری گوشی خود را تعویض می کردند، هم اکنون با کمبود باتری روبرو شده اند.

ماجرای کاهش عمدی سرعت گوشی‌های آیفون تمامی ندارد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، کاربران گوشی های قبلی و قدیمی تر مثل آیفون 6 که تحت تاثیر اقدام اپل به کاهش عمدی سرعت پردازنده و عملکرد  گوشی های قبلی و قدیمی تر باید باتری گوشی های خود را تعویض می کردند، حالا با کمبود ذخایر باتری گوشی های آیفون در ایالات متحده آمریکا و سایر کشورهای جهان مواجه شده اند. 

    فروشگاه‌های محصولات اپل و همچنین مراکز خدمات پس از فروش رسمی این شرکت آمریکایی به تازگی اعلام کرده اند که با توجه به هجوم کاربران محصولات اپل و گوشی های قبلی و قدیمی‌تر همچون آیفون 6 به این فروشگاه‌ها، متاسفانه اپل در حال حاضر در سراسر جهان با کمبود ذخایر باتری های مخصوص این گوشی ها مواجه شده است.

    مراکز خدمات پس از فروش محصولات اپل همچنین در بیانیه ای به کاربران گوشی های آیفون 6 اعلام کردند که باید تا ماه مارس و شاید تا اوایل آوریل سال جاری میلادی 2018 منتظر بمانند تا باتری های تولید شده در دسترس آنها قرار بگیرد.

    در ماه دسامبر سال 2017 میلادی بود که پس از انتشار گزارش های فراوان، بالاخره شرکت اپل پذیرفت که به دلیل مشکلات مرتبط با باتری‌های قدیمی گوشی‌های قبلی، سرعت عملکرد و پردازنده این گوشی ها را کاهش داده است اما پس از شکایت های بسیاری از سوی کاربران، به آنها قول داد که باتری آیفون های قبلی و قدیمی تر را با مبلغ 29 دلار تعویض می کند.

    پس از اعلام این کاهش هزینه باتری آیفون، دارندگان و کاربران این گوشی ها به منظور دریافت، خرید و تعویض باتری به مراکز خدمات پس از فروش و فروشگاه‌های رسمی اپل مراجعه کردند اما حالا گفته می شود که باید برای دریافت باتری جدید گوشی های خود چند ماه دیگر هم صبر کنند.

    در این میان دارندگان گوشی آیفون 6 و 6 پلاس از سایر گوشی های آیفون باید مدت زمان بیشتری را در صف انتظار باقی بمانند. بسیاری از افراد و تحلیلگران بر این باورند که اپل به منظور افزایش میزان فروش گوشی های جدید خود نظیر آیفون 8، 8 پلاس و 10 (ایکس) تصمیم گرفته است که سرعت عملکرد گوشی های قبلی خود را کاهش بدهد.

    اما اکنون اسناد داخلی اپل که برای فروشگاه‌های اپل و تعمیرکنندگان مجاز ارسال شده است و در اختیار وب‌سایت MacRumors  قرار گرفته‌اند، حاکی از آن هستند که باتری آیفون 6 پلاس که زمان عرضه آن به سال 2014 می رسد، تا اواخر ماه مارس و اوایل آوریل سال جاری میلادی 2018 در انبار های اپل موجود نخواهد بود.

    البته لازم به ذکر است که مدت زمان های ارائه شده توسط انبارهای اپل هم اکنون تنها مخصوص کشور ایالات متحده آمریکا هستند و زمان عرضه و تعویض باتری آنها در سایر کشورهای جهان متفاوت خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر