مجهز به فناوری ۵G و تاشو

نوآورانه ترین موبایلهای ۲۰۱۹ معرفی شدند

عصر کالا- نوآوری های مختلف بازار موبایل در سال ۲۰۱۹ به اوج خود رسید. با کمک فناوری های جدید از جمله ۵G موبایل هایی ساخته و رونمایی شدند که به طور حتم نقطه عطفی در این صنعت به حساب می آیند.

نوآورانه ترین موبایلهای ۲۰۱۹ معرفی شدند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از مهر، 2019 میلادی سالی از پر از نوآوری های مختلف در بازار موبایل بود. به گفته کارشناسان بسیاری از فناوری های عرضه شده در سال جاری میلادی در حقیقت بنیانی برای نوآوری هایی هستند که در سال های آینده عرضه می شوند. در این گزارش به برخی از نوآورانه ترین موبایل ها در 2019 میلادی اشاره می کنیم.

    این موبایل ها به نوبه خود بسیار نوآورانه هستند و مسیر را برای تولید دستگاه هایی نوین و جالب را هموار می کنند:

     سامسونگ گلکسی فولد

    طرفداران و کارشناسان بازار از مدت ها قبل منتظر رونمایی  موبایل گلکسی فولد سامسونگ با نمایشگر تاشو  بودند. این دستگاه در 2019 برای فروش عرضه شد. البته عرضه این دستگاه برای فروش چندان ساده نبود، نمایشگر این موبایل اختلالاتی داشت. اما به هرحال  نسخه ارتقا یافته آن در بازار جهانی عرضه شد. نمایشگر موبایل یک پنل OLED تاشو است که در حالت باز به یک تبلت 7.3 اینچی تبدیل می شود. لولای این موبایل بسیار دقیق طراحی شده و دارای 6 دوربین است. پشت آن 3 دوربین نصب شده،  2 دوربین سلفی نیز در دستگاه وجود دارد. همچنین یک دوربین بالای نمایشگر خارجی دستگاه وجود دارد. یک نسخه گلکسی فولد با فناوری 5G همخوانی دارد.

    هواوی میت ایکس

     علاوه بر سامسونگ، هواوی نیز از نخستین موبایل تاشو خود به نام « هواوی میت ایکس» رونمایی کرد. این دستگاه برخلاف گلکسی فولد در بازار جهانی عرضه نشد و فقط منحصر به بازار چین است. البته احتمالا نسخه ارتقا یافته آن سال آینده در سراسر جهان عرضه می شود.  یک ویژگی متمایز دیگر این دستگاه نسبت به گلکسی فولد، وجود نمایشگر تاشوی خارجی است.این بدان معنا است که هنگام تاشدن موبایل دو پنل به وجود می آید. هنگام باز شدن دستگاه، یک نمایشگر 8 اینچی در اختیار کاربر قرار می گیرد. این موبایل دارای تنظیمات 4 دوربینی است که دو دوربین در پشت و دو دوربین در جلوی آن نصب شده اند.

     هواوی پی 30 پرو

     موبایل هواوی پی 30 پرو به دلیل  تنظیمات جالب و متمایز دوربین هایش، از نوآورانه ترین موبایل های 2019 میلادی به حساب می آید.  عملکرد دوربین دستگاه در نور اندک بسیار خوب است و حسگرRYYBدر آن به کار رفته که البته سبب می شود هاله ای زرد رنگ در تصاویر به وجود بیاید اما عملکرد دوربین را در نور کم ارتقا می دهد. همچنین هواوی پی 30 پرو دارای لنز تله فوتو با زوم اپتیکال 5 برابری و زوم هیبرید 10 برابری است.

     شیائومی می میکس آلفا

    این دستگاه نخستین موبایل جهان با نمایشگری است که دور دستگاه می پیچد.  از هر زاویه ای به این موبایل نگاه کنیم، نمایشگر آن قابل مشاهده است و زیر دورتا دور دستگاه را پوشانده است. قطر پنل نمایشگر 7.92 اینچ است. شیائومی می میکس آلفا همچنین نخستین موبایلی بود که دوربین 108 مگاپیکسلی  داشت.  البته این موبایل کمی گرانقیمت است و با برچسب 2500 یورویی شاید همه قدرت خرید آن را نداشته باشند.

    نوبیا آلفا

    این دستگاه در کنگره جهانی موبایل 2019 رونمایی شد. نوبیا آلفا موبایلی است که دور مچ دست می پیچد.  این نخستین ساعت هوشمند با نمایشگر تاشو است که می توان از آن به عنوان موبایل نیز استفاده کرد. دستگاه مذکور دارای یک نمایشگر OLED 4 اینچی انعطاف پذیر  با وضوح 960 در 192 پیکسل است.  این دستگاه دارای دوربینی  است و از eSIM و اینترنت 4G پشتیبانی می کند. در ساعت هوشمند/ موبایل مذکور از تراشه اسنپ دراگون Wear2100 استفاده شده که با یک گیگابایت RAM و 8 گیگابایت حافظه داخلی پشتیبانی می شود.

    این موبایل هوشمند به وای فای و بلوتوث نیز مجهز است.

     موتورلا ریزر 2019

    گوشی جدید موتورلا در حقیقت احیای یک موبایل محبوب این برند است که در زمان عرضه به موفقیت زیادی دست یافت.  موتورلا ریزر2019  مانند نسخه قدیمی طراحی صدفی شکل دارد . نکته متمایز نمایشگر تاشو آن است. این دستگاه برخلاف گلکسی فولد و میت ایکس پس از باز شدن به یک تبلت تبدیل نمی شود. نمایشگر داخلی آن 6.2 اینچی است  و به همین دلیل بسیار جمع  وجور است. این موبایل در حالت تا شده را می توان به راحتی در جیب جای داد. 

     پالم

    چند سال قبل شرکت پالم یکی از برترین تولید کنندگان موبایل بود. اکنون بسیاری از افراد حتی نمی دانند پالم چه برندی است. با این وجود این شرکت دستگاه نوآورانه جدیدی به بازار عرضه کرده است.  دستگاه جدید یک موبایل 3.3 اینچی است که قابلیت یکپارچه سازی آن با موبایلی بزرگتر وجود دارد.  کاربر می تواند با استفاده از آن تماس بگیرد و پیامک ارسال کند.  علاوه برآن موبایل جدید پالم از eSIM و LTE پشتیبانی می کند. موبایل مذکور حتی ضد آب است و گواهینامه IP68  را نیز دارد.

     انرجایزر پاور مکس پی 18کی پاپ

    این دستگاه بیشتر شبیه یک آجر است . موبایل مذکور دارای باتری بزرگ 18 هزار میلی آمپری است که یک بار شارژ آن برای 4 روز گوش کردن به موسیقی و 2 روز تماشای ویدئو  کافی است. این موبایل با تنظیمات دوربین دو تایی پاپ آپ ارائه شده و می توان از آن به عنوان پاور بانک نیز استفاده کرد.

     البته نکته جالب آن ضخامت 18 میلیمتری دستگاه است. برنامه انرجایزر برای جمع آوری سرمایه و تولید تجاری این موبایل شکست خورد و این شرکت فقط توانست 15 هزار دلار جمع آوری کند.

     موبایل سرفیس دو

     مایکروسافت با این دستگاه به بازار موبایل بازگشت. البته دستگاه Surface Duo در 2020 رونمایی می شود اما شرکت از هم اکنون مشخصات آن را اعلام کرده است. سرفیس بدو یک موبایل تاشو با دونمایشگر جداگانه است که به کاربر اجازه می دهد همزمان  در هر نمایشگر از اپلیکیشن هایی مختلف استفاده کند. دستگاه مذکور مجهز به اندروید است.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر