شایعاتی که تا به حال درباره Galaxy Note ۹ منتشر شده است

عصر کالا- سامسونگ قرار است Galaxy Note ۹ را روز پنجشنبه در شهر نیویورک معرفی کند. هر شایعه‌ای که درباره این گوشی منتشر شده است را در این گزارش بخوانید.

شایعاتی که تا به حال درباره Galaxy Note ۹ منتشر شده است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از باشگاه خبرنگاران، طبق رسم و رسوم هر ساله رسانه‌های فناوری، شایعات درباره گوشی‌های Galaxy قبل از معرفی رسمی و عرضه آن‌ها به بازار شروع به انتشار کرده است و این دفعه خبرهای مربوط به ویژگی‌های Galaxy Note 9 از مارس آغاز شده است. از ابتدا تا کنون شایعاتی از جمله سنسور اثر انگشت داخل نمایشگر و قابلیت‌های عجیب برای S Pen سامسونگ شنیده شده است اما با گذشت، این موج شایعات عجیب و باورنکردنی آرام گرفت و کم کم اطلاعات عقلانی منتشر شدند.
    طراحی و ظاهر

    اکثر طرفداران سامسونگ با شنیدن این خبر که Note 9 از نظر ظاهر تغییر چندانی نسبت به نسل گذشته خود نداشته است، ناامید شده‌اند اما شاید نقطه درخشانی در همین تغییر نکردن ظاهر باشد. این بدان معناست که سامسونگ قرار نیست یکی از آن بریدگی‌های بالای صفحه نمایش را به گوشی‌های خود اضافه کند و جک 3.5 میلیمتری صدا سر جای خود باقی می‌ماند. دکمه Bixby هم در کنار این گوشی باقی می‌ماند با این تفاوت که عملکرد آن سریعتر خواهد شد.

    درباره دیگر ویژگی‌های آن نیز به این اشاره شده است که اسکنر اثر انگشت این دستگاه در پشت آن قرار دارد و چندین بار این خبر تأیید شده است و باید بدانید که دیگر نیازی به کشش زیاد انگشت خود ندارید و با قرار گرفتن آن در زیر دوربین دوگانه دستگاه، لکه انگشت روی لنزهای دوربین نمی‌افتد.

    برای اینکه شایعات درباره Galaxy Note 9 داغ‌تر شود، چندین منبع خبری اعلام کرده‌اند که این گوشی قرار است در رنگ‌های بیشتری نسبت به نسل‌های قبلی نوت سامسونگ به بازار ارائه شوند. این رنگ‌ها ظاهر S Pen را هم تغییر خواهند داد. داغترین ظاهری که برای Note 9 و S Pen آن در نظر گرفته و اخبار زیادی از آن منتشر شده است، دستگاه آبی آن به همراه قلم هوشمند طلایی آن است.

    مشخصات سخت‌افزاری

    از ظاهر این گوشی که بگذریم، نوبت به مشخصات سخت‌افزاری Galaxy Note 9 می‌رسد. مانند همیشه، Note 9 سخت‌افزار قابل توجه و قدرتمندی دارد. این دستگاه با نمایشگر 6.4 اینچی فروخته خواهد شد. جنس این صفحه نمایش Super AMOLED با کیفیت +QHD است و نسبت به نسل قبل خود، نمایش بهتری در فضای بیرون از خانه دارد. چیپست Snapdragon 845 وظیفه هدایت سکان گوشی‌های عرضه شده به بازار چین و آمریکا را  بر عهده دارد در حالی که گوشی‌های عرضه شده در سایر نقاط جهان به چیپست Exynos 9810 هشت هسته‌ای مجهز شده‌اند که در مدل‌های Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus به کار گرفته شده‌اند.

    از نظر حافظه هم این گوشی یک تنوع جدید به گوشی خود اضافه کرده است؛ قرار است Galaxy Note 9 با رم 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 512 گیگابایتی تولید شود. در مورد این تنوع در حافظه داخلی، خبرهای زیادی شنیده‌ایم اما گزارش‌های معتبر، خبر از شروع عرضه ابتدایی آن از بازار کره جنوبی می‌دهد. ویدئوی تبلیغاتی که از این گوشی لو رفته است خبر از یک ترابایت حافظه می‌دهد یعنی 512 گیگابایت حافظه داخلی و پشتیبانی از کارت حافظه 512 گیگابایتی در کنار آن. اولین مدل آن با 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی به بازار ارائه خواهد شد.

    دوربین Galaxy Note 9 درست همان دوربین دوگانه‌ای خواهد بود که روی S9 و +S9 به کار گرفته شده است. این خبر هم پس از انتشار عکسی از جعبه فروش Galaxy Note 9 تأیید شد که برای کشور روسیه ساخته شده بود. دوربین این دستگاه دارای دو لنز 12 مگاپیکسلی است که یکی از این دو لنز telephoto است. این دوربین دوگانه آپدیتی نسبت به نسخه Galaxy S9 داشته است و آن افزوده شدن خاصیت فیلمبرداری Super Slow-Motion است. سرعت فیلمبردرای این دوربین نسبت به مدل سال گذشته خود دو برابر شده است. دوربین جلوی این دستگاه هم 8 مگاپیکسل مجهز به اسکنر قرنیه چشم است.

    دیگر ویژگی کمک کننده به فروش Galaxy Note 9 می‌تواند قلم هوشمند آن باشد. همه ما احساس می‌کنیم نسبت به این وسیله جانبی توجه خاصی نشده است و در آخرین آپدیت‌های سری نوت تقریبا نادیده گرفته شده است. اگر ویژگی‌های شایعه شده درباره این قلم هوشمند درست باشند، S Pen این فبلت می‌تواند قوی‌تر از گذشته و انتظارات ظاهر شود. بر اساس شایعات اخیر، آخرین ورژن S Pen قرار است به عنوان کنترل از راه دور برای Note 9 کار کند. روی آن دکمه‌ای تعبیه شده تا عکس‌های سلفی از این طریق گرفته شود و با آن می‌توان برخی از بازی‌ها را انجام داد. این قلم هوشمند قرار است به صورت بی‌سیم شارژ شود.

    مالتی مدیا

    از نظر مالتی مدیا، سامسونگ بار دیگر با AKG همکاری کرده است تا هندزفری‌های این شرکت در داخل جعبه دستگاه قرار گیرند. البته این تنها بخش جالب داستان نیست چرا که قرار است در کنار هندزفری‌های AKG، اسپیکرهای استریوی ساخت شرکت AKG هم با Galaxy Note 9 ارائه شود.

    انتظار می‌رود این دستگاه با اندروید 8.1 Oreo تولید شود و رابط کاربری آن هم Samsung Experience باشد. باتری این دستگاه هم که 4000 میلی‌آمپر ظرفیت دارد، بهترین باتری را در بین گوشی‌های نوت سامسونگ خواهد داشت.این اطلاعات توسط آژانس مخابرات ملی برزیل و جعبه فروش Note 9 تأیید شده است.

    از آنجایی که پشت این دستگاه از جنس شیشه ساخته شده، پشتیبانی آن از شارژ بی‌سیم اجتناب‌ناپذیر است. کمپانی سازنده این گوشی قصد دارد در کنار این گوشی شارژر بی‌سیمی را هم عرضه کند که قابلیت شارژ دو دستگاه را به صورت همزمان دارد. دیگر دستگاه قابل شارژ با این دستگاه، Galaxy Watch خواهد بود.

    قیمت

    اما از همه این حرف‌ها مهم‌تر قیمت Galaxy Note 9 است. خبر خوب این است که قیمت آن قرار نیست گرانتر از Note سابق باشد اما خبر بدی که به همه کاربران می‌دهد این است که قیمت آن حدود 930 دلار آمریکا خواهد بود. البته ثبات قیمت این دستگاه می‌تواند نکته مثبتی نسبت به سایر تولیدکنندگان تلفن همراه داشته باشد چون دیگر برندها هر روز با تولید دستگاه‌های جدید قیمت دستگاه‌های خود را بالا می‌برند.

    در نهایت، باید گفت که همه این خبرها تا به حال شایعاتی بوده‌اند که از Galaxy Note 9 منتشر شده‌اند و برخی از آن‌ها فقط در حد حدس زدن درباره پرچمدار جدید سامسونگ هستند. شرکت سامسونگ قصد دارد این گوشی را پنجشنبه مورخ 18 مرداد در شهر نیویورک آمریکا به صورت رسمی معرفی کند و همه ما باید تا آن زمان منتظر باشیم تا خبرهای رسمی از طرف این شرکت منتشر شوند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر