گلدیران تکنولوژی کره را به ایران آورد

تولید یخچال فریزرهای ال جی در کرمان

عصر کالا- هیأت مدیره شرکت گلدیران پس از انجام مذاکرات متعدد و طولانی موفق شد تا موافقت شرکت بین المللی LG را برای انتقال تکنولوژی روز دنیا به ایران کسب نماید و پس از تحقق این امر، در فاز اول اقدام به توسعه و راه اندازی کارخانه تولید یخچال فریزر تحت برند تجاری ال جی در منطقه ویژه اقتصادی سیرجان استان کرمان نمود.

گلدیران تکنولوژی کره را به ایران آورد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»،  گروه شرکت های گلدیران نماینده انحصاری محصولات صوتی، تصویری و لوازم خانگی LG در ایران، در راستای منویات مقام معظم رهبری، سیاست های کلان دولت جمهوری اسلامی ایران در خصوص اقتصاد مقاومتی و در هماهنگی با استراتژی صنعتی کشور و به منظور تعمیق ساخت داخل محصولات لوازم خانگی به عنوان کالاهای استراتژیک، اقدامات گسترده ای را انجام داده است که از جمله آن می توان به توسعه و راه اندازی کارخانجات تولید یخچال فریزر اشاره نمود.

    در همین راستا به منظور توسعه اقتصادی کشور، هیأت مدیره شرکت گلدیران پس از انجام مذاکرات متعدد و طولانی موفق شد تا موافقت شرکت بین المللی LG را برای انتقال تکنولوژی روز دنیا به ایران کسب نماید و پس از تحقق این امر، در فاز اول اقدام به توسعه و راه اندازی کارخانه تولید یخچال فریزر تحت برند تجاری ال جی) LG ( در فضای تولیدی بالغ بر 00007 متر مربع و با ظرفیت تولید سالانه 051 هزار دستگاه انواع یخچال، فریزر و ساید بای ساید در منطقه ویژه اقتصادی سیرجان استان کرمان نموده است و بنا دارد تا با توسعه بیشتر، ظرفیت تولید سالانه خود را به بیش از 300 هزار در سال برساند. این سرمایه گذاری در پی موافقت این دو شرکت در راستای انجام نوعی سرمایه گذاری مشترک صورت گرفته است و به عنوان دستاوردهای مهم این اقدام می توان به ایجاد اشتغال مستقیم و غیر مستقیم؛ و انتقال دانش فنی و تکنولوژی روز ساخت دنیا در تولید محصولات یخچال و فریزر به کشور به درون کشور اشاره نمود.

    تلاش گروه گلدیران بر این است تا توسعه تولید حتی الامکان با حفظ سطوح کیفی قطعات داخلی سازی شده و در کنار اشتغال زایی برای نیروی کار ایرانی، از خروج ارز از کشور جلوگیری به عمل آید.

    حضور متخصصان کره ای در کنار متخصصان ایرانی و انتقال دانش فنی کره ای ها به ایرانی ها نه تنها تخصص ایرانی ها را بالا می برد بلکه نقطه قوتی است برای ایرانی ها تا با فراگرفتن این دانش آن را بومی کنند.

    در این راستا پیش از شروع استقرار خط تولید یخچال، یک تیم 40 نفره از متخصصان گلدیران جهت اخذ آموزش های لازم به مدت 60 روز به کارخانجات شرکت LG درکره اعزام شدند تا ضمن فراگیری دانش فنی، آمادگی لازم جهت استقرار خط تولید را فرا گیرند. از سوی دیگر با شروع استقرار خط تولید بیش از 120 نفر از متخصص و مهندسین کره ای به ایران آمده اند تا آموزش های لازم را در اختیار متخصصان گلدیران قراردهند و خط تولید یخچال در ایران راه اندازی شود و زمینه تولید این محصول در کشور فراهم شود. همچنین پس از استقرار خط تولید یخچال، یک تیم کره ای به مدت یکسال در کارخانجات مستقر خواهند بود تا از عملکرد صحیح خط تولید اطمینان حاصل گردد و از ایجاد وقفه در تولید جلوگیری به عمل آید.

    با راه اندازی این کارخانجات در یکی از مناطق محروم کشور شرایط برای اشتغال جوانان مهیا می شود به طوری که به صورت مستقیم برای 500 نفر و غیر مستقیم برای 2000 نفر شغل ایجاد خواهد شد. شایان ذکر است در حال حاضر گلدیران سه هزار و 500 پرسنل دارد که پس از راه اندازی این کارخانجات به بیش از 4000 نفر افزایش خواهد یافت و این مهم یکی از دستاوردهای تأسیس این واحد صنعتی به شمار می رود.

    گروه گلدیران در تلاش است تا با تولید کالا در تراز جهانی و با کیفیت عالی هم رضایت مشتریان داخلی را تأمین نماید و هم پس از تامین بازر داخلی، تبدیل به هاب منطقه ای صادرات محصولات برند ال جی LG تولید شده در ایران به کشور های منطقه ای اطراف شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر