کاهش چشمگیر فروش گوشی‌های پرچمدار در ۲۰۱۸

عصر کالا- شرکت سازنده چیپ‌ست‌های آیفون، برآورد کرده که میزان فروش و تقاضای گوشی‌های هوشمند رده‌بالا و پرچمدار در سال جاری میلادی ۲۰۱۸ کاهش چشمگیری پیدا خواهد کرد.

کاهش چشمگیر فروش گوشی‌های پرچمدار در ۲۰۱۸
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، شرکت TSMC که وظیفه تولید و ساخت چیپ ست A11 bionic SoC گوشی‌های هوشمند آیفون را در سال 2017 میلادی برعهده داشت، به تازگی پیش‌بینی کرده است که در سال جاری گوشی‌های هوشمند میان رده و پایین رده فروش و تقاضای بسیار بیشتری نسبت به گوشی‌های پرچمدار و رده بالای شرکت‌های تکنولوژی خواهند داشت.

    این شرکت همچنین بر این باور است که میزان درآمد حاصل از گوشی‌های همراه برای شرکت TSMC در سال 2018 نیز همانند درآمد فروش گوشی‌های هوشمند در سال گذشته 2017 خواهد بود.

    این شرکت در سال 2018 تنها تولیدکننده و سازنده چیپ‌ست A12 اپل است که در گوشی‌های هوشمند آیفون جدید به کار برده می‌شوند. شرکت TSMC همچنین تراشه‌هایی را که توسط غول‌های تراشه‌سازی همچون کوالکام، های سیلیکون هواوی و مدیاتک طراحی می‌شوند را تولید می‌کند.

    به گفته یکی از تحلیلگران این شرکت، فروش پرچم‌داران در سال جاری میلادی با کاهش قابل توجهی روبه‌رو خواهد شد. فروش دستگاه‌های میان رده و پایین رده نیز چند درصد افزایش خواهد یافت. اما درآمد کلی این شرکت در سال جاری، در مقایسه با سال 2017 برابر خواهد بود.

    بخش موبایل TSMC در سال گذشته، حدود 50 درصد از درآمد کل این شرکت را که معادل 33 میلیارد دلار بود تشکیل می‌داد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر