گام بلند شیائومی برای قبضه بازارهای جهانی گوشی

عصر کالا- شیائومی برآورد کرده است که در سال جاری میلادی حدود ۱۰۰ میلیون گوشی هوشمند به بازار عرضه خواهد کرد که این میزان در مقایسه با سال گذشته، ۴۳ درصد افزایش یافته است.

گام بلند شیائومی برای قبضه بازارهای جهانی گوشی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا, شرکت چینی شیائومی که به تازگی از سایر رقبای هموطن خود سبقت گرفته و با غول‌های تکنولوژی و برندهای برتر تولیدکننده گجت‌ها و گوشی‌های هوشمند به رقابت تنگاتنگی پرداخته است، سعی دارد سهم خود را از بازار محصولات فناوری در جهان توسعه دهد.

    شیائومی بدین ترتیب تصمیم گرفته است که در سال جاری 2018 میلادی حدودا 100 میلیون دستگاه گوشی هوشمند به بازارهای جهانی عرضه خواهد کرد که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 2017، شاهد یک رشد و افزایش 43 درصدی خواهد بود. شیائومی سال گذشته توانست تنها 70 میلیون دستگاه گوشی هوشمند را روانه بازار کند.

    البته با توجه به جنگ و دعوای تجاری میان چین و ایالات متحده آمریکا، بعید به نظر می‌رسد که این پیش‌بینی‌ها چندان درست از آب دربیایند اما مدیران شیائومی، درتلاشند اواخر سال جاری یا سال آینده میلادی باری دیگر وارد بازار آمریکا شده و محصولات خود را در آن به فروش برسانند. این شرکت چینی در همین راستا و به منظور فروش محصولاتش (بویژه گوشی های هوشمند) با بسیاری از اپراتورهای آمریکایی مذاکره و گفت‌وگو کرده است.

    به نظر می‌رسد که تلاش شیائومی برای بازگشت به بازار آمریکا و جلوگیری از اثرات زیان باری که تحریم‌های ایالات متحده بر شرکت‌های چینی نظیر هواوی و زد تی ای گذاشته است، بسیار بیشتر از رقبای خود هم وطنش است.

    اوایل سال جاری میلادی بود که قانون‌گذاران آمریکایی اعلام کردند که قصد دارند به منظور افزایش امنیت سایبری و حفاظت اطلاعات سازمان‌های دولتی ایالات متحده، کارمندان کاخ سفید را از خرید گوشی‌های چینی منع کنند. از آنجا که در سال‌های اخیر اطلاعات محرمانه بسیاری از کارمندان و مدیران فعال در کاخ سفید و سایر دستگاه‌های دولتی ایالات متحده آمریکا افشا شده و دولت این کشور را با مشکلات بسیاری مواجه کرده است، قانون‌گذاران این کشور هم اکنون لایحه‌ای را به منظور افزایش امنیت سایبری و جلوگیری از افشای اطلاعات محرمانه گوشی‌های کارمندان دولت ارائه داده است که در آن خریداری وسائل الکترونیکی چینی بخصوص گوشی‌های ساخت شرکت‌های هوآوی و زد تی ای توسط تمامی کارمندان، کارکنان و مدیران در سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی، ممنوع اعلام می‌شود. پس از این قانون، شرکت‌های تکنولوژی چینی از فعالیت در بازار این کشور منع شدند.

    شیائومی یکی از برندهای برتری بود که تنها اندکی پس از روی کار آمدن، در بازارهای جهانی بخصوص چین و هند توانست سهم بسیار اعظمی را به خود اختصاص دهد و از این طریق میلیاردها دلار درامد کسب کرد و ارزش سهام خود را به سرعت افزایش داد.

    محصولات شیائومی از طراحی‌های نوین، مدرن و جذاب در کنار کیفیت بالا و قیمت مناسب بهره‌مند هستند و به همین دلیل هم توانست نظر بسیاری از طرفداران تکنولوژی و کاربران را به خود جلب کند.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر