تازه ترین فناوری آیفون ۸ لو رفت

عصر کالا- اپل قصد دارد از نسل جدیدی از فناوری لمس سه بعدی در نمایشگر OLED گوشی آیفون جدید خود موسوم به آیفون ۸ استفاده کند.

تازه ترین فناوری آیفون ۸ لو رفت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۹:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از اپل اینسایدر، این فناوری به کاربر امکان می دهد با کاهش یا افزایش فشار انگشت به نمایشگر دستورات متفاوتی را به گوشی همراه خود منتقل کند.

بدین منظور اپل از حسگرهای خاصی در زیر سطح نمایشگر استفاده می کند. این شرکت قصد دارد همزمان با استفاده از نمایشگرهای جدید او ال ای دی، فناوری حسگر سه بعدی یا 3D Touch را هم بهبود ببخشد.

اپل قصد دارد به جای استفاده از مدارهای چاپی منعطف در حسگرهای یاد شده از یک لایه روکش مانند بسیار باریک با حساسیت بسیار بالا استفاده کند که تنوع فرامین قابل دریافت را افزایش می دهد.

البته استفاده از یک لایه حسگر باریک در زیر نمایشگر او ال ای دی کار ساده ای نیست و ممکن است تکان های شدید یا واردشدن آسیب های حتی جزیی به گوشی این لایه حسگر را دچار اختلال کند. از همین رو اپل باید فکری برای حفاظ از لایه یاد شده کند و ممکن است برای این کار از یک قاب فلزی باریک بهره بگیرد.

مساله دیگر گران بودن فناوری مورد استفاده بدین منظور است که ممکن است باعث افزایش قیمت تمام شده گوشی های یاد شده گردد. گفته می شود این فناوری در مدل تازه ساعت هوشمند اپل هم به کار گرفته می شود.

برخی منابع خبری پیش از این از ضدآب بودن کامل آیفون 8 و طراحی یک نمایشگر فراگیر و بزرگ OLED‌برای آن خبر داده بودند.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
مطالب مرتبط
مطالب مرتبط بیشتر