هندوستان بهشت گوشی‌های هوشمند

عصر کالا- هندوستان علاوه بر گوشی های هوشمند کنونی، با ایجاد ۳۵۰ میلیون اتصال به تلفن هوشمند در فاصله سال های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ به کشور پیشرو جهان در زمینه فروش گوشی های هوشمند تبدیل خواهد شد.

هندوستان بهشت گوشی‌های هوشمند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از  اقتصادآنلاین ، ایران نوشت : با وجودی که برخی پیش‌بینی‌ها حکایت از آن دارد که مرگ گوشی‌های هوشمند بسیار نزدیک‌تر از چیزی است که در تصور ما می‌گنجد و فناوری‌های دیگر از جمله فناوری‌های پوشیدنی خاص جایگزین آن خواهد شد، ولی محققان مؤسسه IDC نظر دیگری دارند و آن هم اینکه فروش گوشی‌های هوشمند در جهان همچنان با روند صعودی مواجه خواهد بود. در گزارش این مؤسسه، هندوستان به‌عنوان یکی از کشورهای دارای سریع‌ترین رشد اتصال کاربران به گوشی‌های هوشمند معرفی شده که نقش عمده‌ای در رونق بازار این محصول فناورانه داشته است. در حالی که رشد جهانی فروش گوشی‌های هوشمند در سال 2016 تنها حدود 3/4 درصد بوده، این رقم در هندوستان به 18 درصد رسید و همین موضوع را می‌توان یکی از دلایل رونق و روند صعودی رشد گوشی‌های هوشمند در جهان دانست.
    چشم‌انداز روشن بازار گوشی‌های هوشمند
    اما این تنها مؤسسه IDC نیست که به پیشتاز بودن هندوستان در رونق بازار فروش تلفن همراه اشاره دارد و مجمع GSM نیز در گزارش جداگانه‌ای ادعا کرده است که هندوستان علاوه بر گوشی‌های هوشمند کنونی، با ایجاد 350 میلیون اتصال به تلفن هوشمند در فاصله سال‌های 2016 تا 2020 به کشور پیشرو جهان در این زمینه تبدیل خواهد شد. «گو ژونگ» یکی از تحلیلگران مجمع GSM نیز بر این موضوع تأکید کرد و گفت: آینده بازار گوشی‌های هوشمند را بر خلاف برخی پیش‌بینی‌ها کاملاً روشن می‌بینم. تخمین‌های این مجمع بر اساس نظرسنجی علمی ارائه شده است که در سال 2016 در بین 56 کشور جهان انجام شد و میزان استفاده از گوشی‌های هوشمند در این کشورها و نیز چشم‌انداز آینده آن، مورد بررسی قرار گرفت. «گو ژونگ» تحلیلگر مجمع GSMهمچنین گفت: انتظار می‌رود در کشورهای در حال توسعه، از اکنون(2017) تا سال 2020 حدود 6/1میلیارد کاربر جدید بر کاربران فعلی گوشی‌های هوشمند در جهان افزوده شود. در این میان کشورهای هندوستان، چین و اندونزی پیشتاز خواهند بود و بیشترین اتصال‌ها را در این کشورها خواهیم داشت.
    وی همچنین یادآور شد در حالی که پیش از این یعنی در سال 2016، متوسط اتصال کاربران به گوشی‌های هوشمند حدود 47 درصد بوده است، این رقم در 4 سال بعد یعنی سال 2020 میلادی به حدود 62 درصد خواهد رسید. به گفته وی، در پایان سال 2016 میلادی، گوشی‌های هوشمند حدود 51 درصد کل اتصال‌های تلفن سیار را در کشورهای در حال توسعه تشکیل می‌داد (البته جنوب صحرای آفریقا در این مطالعه در نظر گرفته نشده است) در حالی است که ضریب اتصال گوشی‌های هوشمند در کشورهای توسعه یافته در پایان سال 2016 حدود 65 درصد بوده است.
    لزوم آموزش در کشورهای در حال توسعه
    البته لازم به ذکر است که با وجود 65 درصد بودن میزان اتصال کاربران به گوشی‌های هوشمند در کشورهای توسعه یافته، ذکر یک نکته ضروری است و آن هم اینکه این کشورها در این زمینه به مرحله اشباع رسیده‌اند و اگر سازندگان گوشی‌های هوشمند بخواهند به موفقیت دست یابند، باید در کشورهای در حال توسعه سرمایه‌گذاری کنند. «گو ژونگ» در این باره گفت: البته در این میان ذکر یک نکته ضروری است و آن هم اینکه با توجه به افزایش پذیرش گوشی‌های هوشمند و نیز حضور اینترنت سیار همچون نسل 3، 4 و نیز نسل پنجم شبکه تلفن همراه، اپراتورها باید بدانند که نباید به کسب درآمد از ناحیه تماس‌های صوتی یا پیامک چشم بدوزند چون گوشی هوشمند و اینترنت سیار که جزولاینفک آن است، عملاً تهدیدی برای تماس‌های صوتی یا پیامک محسوب می‌شوند بنابراین اپراتورها باید به سمت استفاده از ظرفیت دیتاها بروند و برای تأمین زیرساخت‌های آن، سرمایه گذاری‌های لازم را انجام دهند.
    وی همچنین گفت: طبق نظرسنجی انجام شده توسط مجمع GSM در 56 کشور جهان، مشخص شد که متوسط استفاده کاربران کشورهای در حال توسعه از گوشی هوشمند در مواردی همچون خرید آنلاین، خدمات دولت الکترونیک و همچنین بانکداری موبایلی نسبت به کشورهای توسعه یافته به حدود یک دوم می‌رسد پس اپراتورها باید در این زمینه آموزش‌های لازم را هم در کشورهای در حال توسعه داشته باشند تا از این بستر بیشترین استفاده صورت گیرد و در عین حال، درآمدزایی اپراتورها نیز تضمین شود.
    وی افزود: با تمرکز بر توسعه اکوسیستم گوشی هوشمند و نیز اتخاذ استراتژی قیمت‌گذاری داده محور، اپراتورها می‌توانند از سرمایه‌گذاری اولیه در حوزه زیرساخت‌های پهنای باند، بیشترین و پایدارترین درآمدزایی را داشته باشند.
    بیشترین سهم بازار جهان برای کره جنوبی
    با توجه به روند رو به رشد فروش گوشی‌های هوشمند در جهان کدام برندها در این زمینه موفق‌تر عمل کرده‌اند و توانسته‌اند بخش عمده‌ای از بازار جهان را به‌ دست بگیرند؟ آخرین گزارش مؤسسه IDC نشان می‌دهد که در پایان سه ماهه نخست سال 2017 میلادی، سامسونگ از اپل پیشی گرفت و موفق شد عنوان بزرگ‌ترین فروشنده تلفن همراه را در جهان از آن خود کند. سامسونگ این عنوان را با توجه به فروش 2/79میلیون دستگاه گوشی هوشمند در سه ماهه نخست سال 2017 میلادی کسب کرده است و شاید برگ برنده این برند را بتوان اختصاص تخفیف‌های بالا برای Galaxy S7 و S7 edge دانست،اما اپل با وجود ارائه محصول جدیدش iPhone 7 و نیز iPhone SE همچنان نمودار فروش ثابت و یکنواختی داشت و میزان فروش آن با اختلاف بسیار جزئی نسبت به‌ مدت مشابه سال گذشته به حدود 6/51میلیون دستگاه رسید به همین دلیل هم‌اکنون در جدول رده‌بندی IDC در جایگاه دوم ایستاده است. هرچند انتظار می‌رود در فصل پاییز اوضاع تغییر کند. بسیاری معتقدند تکنولوژی جدید Cupertino که قرار است در 10 سالگی آیفون ارائه شود، می‌تواند تهدیدی جدی برای محبوبیت سامسونگ باشد و احتمال پیشتاز شدن اپل در جهان می‌رود، البته برخی دیگرنیز همچنان معتقدند سیستم عامل ios قابل رقابت با اندروید نیست و سامسونگ پیشتاز می‌ماند. باید منتظر ماند و دید پاییز چه اتفاقاتی را برای این دو رقیب دنیای فناوری تدارک دیده است.
    همچنین طبق تحقیقات مؤسسه IDC پس از این دو برند، کمپانی‌های چینی هوآوی، OPPO و نیز Vivo به ترتیب جایگاه سوم تا پنجم این جدول جهانی را از آن خود کرده‌اند و این موضوع نشان می‌دهد که کمپانی‌های چینی، راه خود را به بازارهای جهان باز کرده‌اند، البته اگر بخواهیم محبوبیت برندهای گوشی را در هندوستان به‌عنوان یکی از کشورهای تعیین‌کننده بازار فروش گوشی‌های هوشمند به بحث بگذاریم باید گفت که در این کشور گوشی‌های برند سامسونگ و Vivo بیشترین خریدار را دارند و به ترتیب در جایگاه‌های اول و دوم ایستاده‌اند و پس از آن نیز گوشی‌های هوشمند شیائومی، OPPO و نیز لنوو در رتبه 3 تا 5 جای گرفته‌اند. با توجه به این ترکیب، مشخص می‌شود که هندوستان یکی از بازارهای اصلی گوشی‌های چینی محسوب می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر