اپل مجبور به کاهش قیمت تلفن هایش در چین شد

عصر کالا- اپل بزرگترین شرکت سازنده گوشی تلفن همراه در جهان مجبور شد برای دومین بار در یک سال گذشته به منظور جلوگیری از خسارات بیشتر به این شرکت آمریکایی، بهای تلفن های همراه در چین را کاهش دهد.

اپل مجبور به کاهش قیمت تلفن هایش در چین شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از ایرنا، تارنمای یی سی چین روز شنبه گزارش کرد، اپل تاکید کرده است که فروش تلفن های همراه این شرکت در ماه های اخیر در چین کاهش یافته و برای برون رفت از این وضعیت، چاره ای جز کاهش بهای آنها نداشته است.
    گزارش حاکی است که بهای تلفن همراه آیفون ایکس اس اپل که یکی از محبوب ترین تلفن های ساخت این شرکت است نزدیک به 149 دلار معادل یکهزار یوان کاهش یافته است.
    بر همین اساس برخی از تارنماهای فعال در زمینه فروش در چین مانند علی بابا و سونینگ نیز قیمت تلفن همراه آیفون ایکس مکس اپل را که گران ترین تلفن همراه این شرکت در حال حاضر در بازار است تا 2 هزار یوان کاهش داده اند.
    در سال 2018 میلادی، در فصل تعطیلات که تلفن همراه، مشتریان بیشتری دارد میزان فروش اپل در مقایسه با همین دوران در سال 2017 میلادی تا 5 میلیارد دلار در بازار چین کمتر شد و به 13 میلیارد و 200 میلیون دلار رسید.
    گزارش حاکی است مشتریان در سال های اخیر بتدریج رویکرد نامطلوبی به اپل نشان داده اند و می گویند که این شرکت آمریکایی به بهانه نوآوری بهای تلفن های همراه خود را به شکلی سرسام آور درمقایسه با شرکت های بزرگی چون هواوی چین و سامسونگ کره جنوبی افزایش داده است.
    لیو دینگ دینگ تحلیلگر فناوری در چین می گوید که اپل دریافته که نتوانسته است در بازار چین به دلیل بهای بالا با شرکت های دیگر رقابت کند و اینکه مشتریان انتخاب های زیادی برای خرید دارند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر