۲ عکس اپل ۲۰۰ میلیون چیپ برای آیفون جدید خود سفارش داد

عصر کالا- اپل به پرچمدار آینده ‌اش یک آیفون جدید با نام احتمالی آیفون ۸ (Apple iPhone ۸) به شدت اعتماد دارد و ظاهرا از همین حالا ۲۰۰ میلیون چیپ مختص ۲۰۰ میلیون دستگاه آیفون را سفارش داده است. این ادعا با توجه به سفارش پردازنده‌های جدید A۱۱ از چندین تولیدکننده مختلف چیپست در سراسر جهان مطرح می‌شود.

۲ عکس اپل ۲۰۰ میلیون چیپ برای آیفون جدید خود سفارش داد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۷:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از گجت نیوز ؛ سازندگان مختلف چیپست طرف قرارداد با اپل گزارش داده‌اند که قرار است در هر فصل (هر سه ماهه) 50 میلیون چیپ را تولید کنند. این بدان معناست که اپل در نیمه دوم سال می‌تواند بیش از 100 میلیون دستگاه آیفون جدید خود را به فروش برساند.

    این یک قمار بسیار بزرگ برای کمپانی اپل است، اما با توجه به آمارهای به دست آمده اپل استحقاق فروش چند صد میلیونی را خواهد داشت. سال گذشته آن‌ها موفق به فروش 78.3 میلیون دستگاه آیفون 7 و آیفون 7 پلاس (Apple iPhone 7 & iPhone 7 Plus) شدند تا هدف 100 میلیون فروش آن‌ها تا نیمه دوم سال 2017 به خوبی دست یافتنی باشد.

    در همین راستا Phone Arena نیز در گزارش خود این خبر را تایید کرده که هر سه ماه 50 میلیون چپیست از سوی چندین تامین کننده مختلف در اختیار اپل قرار خواهد گرفت. این تامین کننده‌ها شامل شرکت هایی نظیر کوالکام، STMicroelectronics، NXP، Cirrus، Broadcom، ADI، Logic و TI خواهند بود. ظاهرا تمامی این شرکت‌ها با همکاری یکدیگر تلاش خواهند کرد تا خواسته های بلندپروازانه‌ی اهالی کوپرتینو را برآورده کنند. در کنار چیپست، اپل همچنین 95 میلیون پنل اولد را به سامسونگ سفارش داده است. پنل‌هایی که انتظار می‌رود در آیفون جدید و ویژه اپل موسوم به آیفون 8 استفاده شوند. هرچند در کنار این نسخه ویژه، دو آیفون با پنل های IPS استاندارد نظیر نسخه‌های پیشین به نام های آیفون 7 اس (Apple iPhone 7s) و آیفون 7 اس پلاس (Apple iPhone 7s Plus) نیز عرضه خواهند شد.

    نسخه ویژه آیفون 2017 از یک نمایشگر 5.8 اینچی برخوردار خواهد بود و ظاهرا مدل پایه (64 گیگابایتی) آن با قیمتی حدود 900 دلار به فروش می‌رسد. در سمتی دیگر دو مدل دیگر آیفون از نمایشگرهایی 4.7 اینچی و 5.5 اینچی برخوردار خواهند بود و با قیمت‌های 650 و 750 دلار به فروش خواهند رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر