رونمایی از گوشی‌های موتو G۵S و G۵S پلاس

عصر کالا: کمپانی موتورولا از نسخه‌های ارتقا یافته گوشی‌های موتو G۵ و G۵ پلاس که در ماه‌های گذشته معرفی شده بودند، رونمایی کرد. این نسخه‌های بهبود یافتهT موتو G۵S و G۵S پلاس نامیده شد‌ه‌اند و همان‌طور که در شایعات هم گفته شده بود، امکانات بهتری را برای کاربران به ارمغان می‌آورند.

رونمایی از گوشی‌های موتو G۵S و G۵S پلاس
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۲:۰۰
  • رونمایی از گوشی‌های موتو G5S و G5S پلاس
  • رونمایی از گوشی‌های موتو G5S و G5S پلاس
  • رونمایی از گوشی‌های موتو G5S و G5S پلاس
  • رونمایی از گوشی‌های موتو G5S و G5S پلاس

به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از برترینها، هردوی این دو اسمارت‌فون‌ها از اندروید نوقا ورژن 7.1 بهره برده و نمایشگر بزرگتری نسبت به مدل‌های G5 و G5 پلاس دارند. علاوه‌بر این، به بدنه‌ای تمام فلزی با طراحی اختصاصی موتورولا موسوم به unibody design، مزین شده‌اند. در نسل جدید به جای استفاده از آلومینیوم و فلز، بدنه هر دو گوشی به طور یکپارچه از آلومینیوم با کیفیت بالا طراحی و ساخته شده است.

سازنده برای موتو G5S یک صفحه‌نمایش 5.2 اینچی با رزولوشن 1080p درنظر گرفته که در مقایسه با موتو G5 سایز نمایشگر 0.2 اینچ افزایش یافته و همچنین یک باتری بزرگتر، به ظرفیت 3000 میلی‌آمپر در دل آن جای داده است. (نسل قبلی دارای یک باتری 2800 میلی‌آمپری بود) حافظه رم و فضای ذخیره‌سازی داخلی هم به ترتیب به 3 گیگابایت و 32 گیگابایت افزایش یافته‌اند. درون دوربین اصلی دستگاه هم یک سنسور 16 مگاپیکسلی قرار گرفته اما بقیه مشخصات این مدل نسبت به نسل پیشین تغییری نداشته و قلب تپنده این دستگاه همچنان پردازنده اسنپ‌دارگون 430 بوده و این گوشی یک دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی نیز دارد.

در موتو G5S پلاس هم تقریبا همین سناریو تکرار شده و سایز نمایشگر دستگاه به 5.5 اینچ رسیده (0.3 اینچ افزایش در مقایسه با G5 پلاس) و باید عنوان کرد که این گوشی دارای بزرگترین صفحه‌نمایش در سری مدل‌های موتو G تا به امروز بوده و همچنین برای اولین‌بار است که این کمپانی، یک گوشی مجهز به دوربین دوگانه را در اختیار علاقمندان قرار می‌دهد. هردو لنز این دوربین دوگانه دارای دقت 13 مگاپیکسل هستند و یکی از آنها با قابلیت فوکوس انتخابی و دیگری توانایی ثبت عکس‌های پرتره و مات کردن پس‌زمینه سوژه موردنظر در تصاویر را دارد.

همچنین برخلاف نسل قبلی که دارای دوربین جلو با رزولوشن 5 مگاپیکسل بود، این‌بار مدل ارتقا یافته به دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی مجهز شده ولی هنوز برخی مشخصات این گوشی مانند بهره‌گیری از پردازنده هشت هسته‌ای اسنپ‌دارگون 625 و باتری 3000 میلی‌آمپری دست نخورده باقی مانده‌اند. البته بردار بزرگ‌تر بسته به دلخواه کاربران در دو مدل قابل خریداری خواهد بود، مدل اول با 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی و مدل دوم هم با 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی.

باید گفت که هردو گوشی موتو G5S و G5S پلاس بخاطر بهبود‌های صورت گرفته، با اندکی افزایش قیمت نسبت به نسل قبلی خود روانه بازار می‌شوند. موتورولا برای نسخه معمولی برچسب قیمت 249 دلار را در نظر گرفته درحالی‌که نسخه پلاس با قیمتی معادل 299 دلار به فروش خواهد رسید. طبق اعلام این شرکت، این دو اسمارت‌فون ابتدا در فصل پاییز برای بازار ایالات متحده ارائه خواهند شد و پس از آن در بازار اروپا نیز در اختیار خریداران قرار می‌گیرند.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
مطالب مرتبط
مطالب مرتبط بیشتر