دلیل تغییر موضع مسئولان در رجیستری گوشیهای سامسونگ چه بود؟

عصر کالا- در حالیکه مشمول شدن گوشیهای سامسونگ در رجیستری به سال آینده موکول شده بود اما مسئولان اجرای این طرح به یکباره تغییر موضع دادند.

دلیل تغییر موضع مسئولان در رجیستری گوشیهای سامسونگ چه بود؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از تسنیم،  شب گذشته در حالی به یکباره برند جدید مشمول طرح رجیستری گوشیهای تلفن همراه اعلام شد که براساس اطلاع قبلی قرار نبود تا پایان سال مدل جدیدی به اجرای این طرح افزوده شود.

    با وجود آنکه پیش‌بینی می‌شد برندها مشهور در بازار موبایل ایران که بیشترین سهم را دراختیار دارند، تا پایان سال جاری به دایره رجیستر شده‌ها اضافه شوند تا دامنه فعالیت قاچاقچیان محدود و گستره بزرگی از بازار واردات موبایل ضابطه‌مند شود اما به یکباره اجرای این طرح برای "سامسونگ" به سال آینده موکول شد.

    مهمترین دلیل چنین تصمیمی هم به زعم حسین فلاح جوشقانی؛ رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی این بود که ظرفیت پاسخگویی به مشکلات کاربران پایین است.

    وی عنوان کرد: بعد از اجرای رجیستری برای گوشیهای ال‌جی، میزان تماس با مرکز پاسخگویی ما پنج برابر شد و مطمئن هستم با اضافه شدن برندهای جدید، این تماسها با توجه به سهم قابل توجه هواوی و سونی 10 برابر می‌شود.

    محمد جواد آذری جهرمی؛ وزیر ارتباطات هم در این میان با انتشار توییتی اعلام کرد: بر اساس گزارش دبیر کمیته طرح ثبت تلفن همراه، به‌دلیل سهم 50 درصدی سامسونگ در بازار و لزوم تثبیت شرایط در روزهای پایانی سال و جلوگیری از تأثیرات منفی بر مصرف کننده نهایی، اعمال طرح برای این نشان تجاری به بعد از تعطیلات نوروزی موکول شد.

    قطعا این موضوع که عدم شفافیت و تبعیض قائل شدن بین سامسونگ و سایر برندهای فعال در بازار موبایل را نمود داشت، منجر به واکنش کاربران در فضای مجازی شد.

    کاربران بسیاری با خطاب قرار دادن وزیر ارتباطات، از چرایی این رفتار تبعیض‌آمیز پرسیدند و به نوعی ابراز نارضایتی‌شان را از این رفتار غیررقابتی نشان دادند.

    در میان هجمه اعتراضات، یکی از کاربران این استثنا قائل شدن برای رجیستری سامسونگ را در ارتباط با عرضه پرچم‌دار تازه معرفی شده این برند (S9) دانست و این موضوع را شبهه دار عنوان کرد.

    وزیر ارتباطات هم برگرفته از این اعتراض، پیشنهاد مشمول شدن گوشیهای جدید سامسونگ را منطقی دانست و وعده داد که رجیستری این گوشیها را به محض عرضه در بازار انجام می‌دهیم.

    بنابراین دلیل اصلی برگشت از موضع قبلی مسئولان رجیستری برای مشمول دانستن برند سامسونگ تنها این موضوع بوده در حالیکه هنوز برای برخی جای سوال است که چرا تمامی محصولات این برند تا پایان سال مشمول اعلام نشده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر