مالکان آیفون ۱۴ میلیارد دلار صرف تعمیر گوشی خود کرده‌اند

عصر کالا- رقی نمی‌کند گوشی شما محصول کدام شرکت و در چه بازه‌ی قیمتی باشد. در هر صورت ممکن است گوشی یا تبلت شما دچار مشکلی شود و مجبور به تعمیر آن شوید؛ قطعا آیفون نیز از این قاعده مستثنی نیست. اکنون ۱۰ سال از زمان معرفی اولین آیفون می‌گذرد؛ طی این مدت، شاهد پیشرفت زیادی در طراحی ظاهری و ویژگی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری این محصول اپل بوده‌ایم.

مالکان آیفون ۱۴ میلیارد دلار صرف تعمیر گوشی خود کرده‌اند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از زومیت ؛ همچنین با معرفی هر نسل جدید از آیفون، این گوشی از نظر استحکام نیز بهبود یافته است. با این وجود، از زمان معرفی اولین آیفون تا امروز، خریداران این محصول مبلغ 14 میلیارد دلار صرف تعمیر آیفون کرده‌اند.

    به بهانه‌ی دهمین سال معرفی آیفون، کمپانی ‌SquareTrade که در زمینه‌ی ارائه گارانتی جهت گجت‌ها و لوازم الکترونیکی فعالیت دارد، تحقیقی پیرامون خرابی‌ها و تعمیرات آیفون انجام داده است. طبق این گزارش، تقریبا نیمی از دارندگان آیفون، حتی باوجود استفاده از کیس و محافظ صفحه نمایش، شکستن یا ترک خوردن صفحه نمایش گوشی‌شان را تجربه کرده‌اند. در اغلب موارد، این شکستگی‌ها در زمانی اتفاق افتاده که کاربران ضمن استفاده از آیفون مشغول انجام فعالیت‌های دیگری بوده‌اند. برخی از این شکستگی‌ها نیز در منزل و به‌خاطر افتادن گوشی روی زمین از فاصله‌ای 91 سانتیمتری (سه فوتی) یا کمتر اتفاق افتاده‌ است.

    احتمال صدمه دیدن آیفون برای همه افراد یکسان نیست. اگر معمولا دوچرخه سواری یا پیاده‌روی می‌کنید یا از خدمات حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنید، احتمال صدمه دیدن آیفون شما 43 درصد بیشتر از دیگر افراد خواهد بود. همچنین احتمال صدمه رساندن به آیفون برای افرادی که فعالیت‌های ورزشی انجام می‌دهند نیز 21 درصد بالاتر از دیگر افراد است.

    برای افرادی که آیفون‌ آنها به تعمیر نیاز پیدا می‌کند، دو راه‌حل وجود دارد؛ مراجعه به اپل یا کمک گرفتن از تعمیر‌کاران غیر رسمی. با این وجود، اگر برای تعمیر آیفون خود به تعمیرکاران غیر رسمی مراجعه کنید، ممکن است دچار مشکلاتی شوید، چرا که شرکت اپل ترجیح می‌دهد دارندگان محصولاتش برای تعمیر ابزارهایشان به اپل مراجعه کنند. در حال حاضر برخی ایالت‌ها نظیر نیوجرسی در تلاش برای تصویب قانون تعمیرات عادلانه هستند. بر اساس این قانون، شرکت‌های تولید کننده موظف خواهند بود قطعات یدکی و راهنمای تعمیرات دستگاه را در اختیار مصرف‌کنندگان قرار دهند. هرچند فراگیر شدن چنین قوانینی زمان‌گیر خواهد بود.

    در نهایت باید گفت با وجود هزینه‌های تعمیرات آیفون، اغلب دارندگان این گوشی هنوز هم به آن وفادار‌ هستند. در هر صورت، امیدواریم محصول بعدی اپل گوشی مستحکم‌تری باشد تا دارندگان این محصول مجبور به پرداخت هزینه کمتری برای تعمیرات این گوشی باشند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر