LG بخش تحقیق و توسعه‌ برای فناوری‌های هوش مصنوعی ایجاد می‌کند

عصر کالا- طبق گزارش‌های رسیده از کره جنوبی، کمپانی ال‌جی به دنبال ایجاد مرکز تحقیق و توسعه برای فناوری‌های مرتبط با هوش مصنوعی است.

LG بخش تحقیق و توسعه‌ برای فناوری‌های هوش مصنوعی ایجاد می‌کند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۲:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از زومیت ، اخیرا خبرگزاری Yonhap News کره‌ی جنوبی در گزارش خود به شروع تحقیق و توسعه‌ی بخش هوش مصنوعی ال‌جی اشاره کرده است. ال‌جی در صدد است نتیجه‌ی تحقیقاتش در این بخش را به دستگاه‌‌های تولیدی خود بیاورد. این غول کره‌ای با ایجاد یک بخش کامل و یکپارچه برای تحقیق و توسعه در زمینه‌ی هوش مصنوعی، عرضه‌ی محصولات جدید مبتنی بر هوش مصنوعی را نوید می‌دهد. می‌توان از هوش مصنوعی برای تعامل بهتر با ابزار استفاده کرد؛ یکی از ملموس‌ترین کاربردهای هوشی مصنوعی در بخش دستیارهای دیجیتال است.

    ال‌جی به دنبال استفاده از هوش مصنوعی در بخش‌های مختلف است؛ به‌طوری که بخش‌ لوازم خانگی، گوشی‌‌های هوشمند و حتی بخش‌های مرتبط با قطعات خودروی این شرکت کره‌ای نیز از این فناوری‌‌ها بی‌بهره نخواهند ماند. طبق گزارش منتشرشده، تلاش‌های ال‌جی به بخش‌های بیان‌شده خلاصه نخواهند شد و هدف‌گذاری این شرکت روی محصولات و بازارهای متنوعی خواهد بود. بخش هوش مصنوعی (A.I division) ال‌جی دو مرکز مختلف خواهد داشت که یکی از آن‌ها بر رباتیک و دیگری بر هوش مصنوعی تمرکز خواهد کرد.

    ربات‌های هوشمند و یادگیری عمیق در این دو مرکز از بخش هوش مصنوعی ال‌جی دنبال خواهند شد. این مراکز به دنبال توسعه‌ی تکنولوژی‌های جدید خواهند بود. با این حال این اولین تلاش ‌ال‌جی در بخش هوش مصنوعی نیست و این شرکت پیش از این نیز از هوش مصنوعی در محصولات خود استفاده کرده است. ال‌جی در حال حاضر یک جاروبرقی رباتیک در بین کالاهای تولیدی خود دارد. بخش جاروبرقی‌های رباتیک به یکی از محبوب‌ترین بخش‌ها در ابزار‌ خانه‌ی هوشمند تبدیل شده است به‌طوری که شرکت‌های زیادی بر چنین ابزاری تمرکز کرده‌اند. ال‌جی در شرایط کنونی هیچ دستیار هوشمندی برای استفاده در محصولات خود ندارد؛ این در حالی است که رقبا یکی پس از دیگری در این بخش فعال شده‌اند. با ایجاد این مرکز می‌توان به اضافه شدن دستیار هوشمند ال‌جی به ابزار و گوشی‌های ‌آینده‌ی این شرکت امیدوار بود. هنوز برای اظهار نظر در مورد خروجی این مراکز زود است و باید منتظر اطلاعات تکمیلی باشیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر