تلاش اپل برای توقف انتشار برنامه‌های نامعتبر با موضوع کرونا

عصر کالا- شرکت اپل و گوگل سعی دارند جلوی انتشار برنامه‌هایی که اطلاعات اشتباهی از ویروس کرونا را منتشر می‌کنند را بگیرند.

تلاش اپل برای توقف انتشار برنامه‌های نامعتبر با موضوع کرونا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۳:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرکالا» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، شرکت اپل و گوگل در تلاشند تا تمام انرژی خود را برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا صرف کنند. این شرکت‌ها سعی دارند با جلوگیری از منتشر شدن اطلاعات نادرست در برنامه‌ها و اپلیکیشن‌ها امنیت کاربرانشان را برقرار کنند. در حال حاضر شرکت اپل از بارگذاری و قرارگیری هرگونه برنامه با محوریت ویروس کرونا که توسط منبع رسمی تایید نشده‌اند، جلوگیری می‌کند.

    برنامه نویسان این شرکت طی مصاحبات خود با منابع خبری این گزارش را تایید کرده‌اند و تاکید داشتند که تنها برنامه‌هایی که از سوی سازمان‌های سلامت جهانی به صورت رسمی تایید می‌شوند امکان قرار گرفتن بر روی سرور را خواهند داشت. در عین حال برنامه گوگل پلی تمامی جست‌وجو‌های مرتبط با ویروس کرونا را مسدود ساخته، اما مشخص نیست شرکت گوگل چه اقدامی برای جلوگیری از انتشار برنامه‌های این چنینی انجام داده است.

    نحوه پیشگیری شرکت اپل از انتشار برنامه‌های مرتبط با کرونا

    شرکت اپل به صورت دستی برنامه‌ها را تحت نظر قرار می‌دهد. مسئولین بررسی این شرکت اطلاعات برنامه‌نویسان هر برنامه را مورد بررسی قرار می‌دهند و سپس به دنبال منبع اطلاعات این برنامه‌ها می‌روند تا از صحت آن‌ها اطمینان حاصل کنند. با این حال برخی از برنامه‌نویسانی که تایید شده نیستند، حتی در صورت استفاده از منابع معتبر مانند سازمان امنیت سلامت جهانی، موفق به بارگذاری برنامه نخواهند بود چرا که به عنوان یک مرکز درمانی فعالیت ندارند.

    تلاش اپل برای توقف انتشار برنامه‌های نامعتبر با موضوع کرونا

    یک برنامه‌نویس که در این شرایط قادر به ارسال برنامه خود نبود در مصاحبه خود گفت: " شرکت اپل بهتر است تا برنامه‌هایی که منبع معتبری دارند را بپذیرد، چرا که الان زمان مناسبی برای مطلع ساختن کاربران است". با این حال شرکت اپل ترجیح می‌دهد تا نسبت به چنین مسائلی سخت‌گیرانه عمل کند و هیچ استثنایی قائل نباشد. در حال حاضر معتبرترین برنامه با چنین موضوعی یک اپلیکیشن از دولت برزیل است و پس از آن چند عنوان دیگر با موضوع‌های مرتبط وجود دارند. همچنین گفتنی است که برنامه‌ای نیز از سوی یک تیم درمانی کانادایی در این سرور حضور دارد که به یک منبع و شبکه درمانی در کانادا متصل است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر