بعد از نوت ۷ حالا نوبت انفجار آیفون ۷ رسید!

عصر کالا- تصاویری از آیفون ۷ منفجر شده در اینترنت منتشر شده است که باعث بوجود آمدن نگرانی‌هایی برای کاربران آیفون شده است.

بعد از نوت ۷ حالا نوبت انفجار آیفون ۷ رسید!
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از جی اس ام ،کمتر کسی است که این روزها از ماجرای انفجار گلکسی نوت‌های سامسونگ خبر نداشته باشد. پیش از این نیز گوشی‌هایی به خاطر استفاده نادرست کاربران منفجر شده بودند، اما ماجرای گلکسی نوت 7 متفاوت بود. ماجرایی که باعث شد سامسونگ گوشی‌های فروخته شده را برای تعمیر به کارخانه فرا بخواند. از آن زمان حساسیت بر روی ماجرای انفجار گوشی‌ها بیشتر شده است. خبری که امروز منتشر شد شاید برای برخی از کاربران آیفون نگران کننده باشد: آیفون 7 نیز منفجر شد!

    کاربری در سایت Reddit تصاویری از آیفون 7 پلاس خود منتشر کرده است که منفجر و طعمه حریق شده است. بنا بر ادعای کاربر مذکور این انفجار حین ارسال محصول برای مشتری اتفاق افتاده است، به گونه‌ای که جعبه محصول نیز سوخته است. تصاویر این انفجار مانند آتشی فراگیر در اینترنت پخش شده است و کاربران آیفون را نگران کرده است که مبادا ماجرای انفجارهای گسترده گلکسی نوت 7 برای آیفون 7 نیز تکرار شود.

    البته اینکه انفجار حین ارسال محصول برای مشتری اتفاق افتاده است، اندکی از نگرانی‌ها کاسته است. زیرا ممکن است حین انتقال به خاطر ضربه بدی که به محصول خورده است، باتری آسیب دیده باشد و همین باعث انفجار آن شده باشد. باتری‌های مورد استفاده در آیفون و سایر محصولات الکترونیکی اکثرا امن هستند اما اگر ضربه ببینند و سوراخ شوند، ممکن است آتش بگیرند یا منفجر شوند.

    از آنجا که دستگاه مورد نظر به خاطر گرمای زیاد منفجر نشده است، نشان می‌دهد که با مسئله‌ای کاملا متفاوت از انفجارهای گلکسی نوت 7 طرف هستیم. انفجارهای گلکسی نوت 7 حین شارژ کردن این محصول اتفاق می‌افتاد و به خاطر ضربه دیدن باتری یا استفاده نادرست کاربر نبود. به همین دلیل زیاد نباید نگران بود که آیفون 7 به سرنوشت گلکسی نوت 7 دچار شود.

    از طرفی این احتمال نیز وجود دارد که تصاویر ساختگی باشند یا کاربر برای جلب توجه شرایط انفجار را از قصد به وجود آورده باشد. به هر حال تا زمانی که گزارش‌های دیگری از انفجار آیفون 7 منتشر نشود، نمی‌توان گفت این محصول ناامن است.

    باتری‌ها وسایل مفیدی هستند اما هنگام استفاده از آن‌ها باید اصول ایمنی خاصی را رعایت کرد. توصیه می‌کنیم مطلب چرا گوشی‌ها منفجر می‌شوند را مطالعه کنید و توصیه‌های ایمنی ارائه شده در آن را به کار ببندید زیرا حادثه هیچ وقت خبر نمی‌کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر