اپل تولید «آیفون ایکس آر» را کاهش داد

عصر کالا- اپل به واحد های بزرگ تولید کننده دستور کاهش تولید آیفون ایکس آر را داده است. این روند نشان دهنده کاهش تقاضا برای ارزان ترین آیفون جدید است.

اپل تولید «آیفون ایکس آر» را کاهش داد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از مهر،  طبق گزارشی جدید شرکت اپل به واحدهای اصلی تولید آیفون دستور داده برنامه برای تولید آیفون جدید ایکس آر را متوقف کنند.

    این دستور که به شرکت های Foxconn و Pegatron ارسال شده نشان دهنده کاهش تقاضا برای ارزان ترین آیفونی است که در 2018 میلادی رونمایی شده است.

    این خبر درحالی منتشر شده که تنها چند هفته از عرضه آیفون ایکس آر به بازار می گذرد. در کارخانه Foxconn  حدود 60 خط تولید برای مدل آیفون ایکس آر در نظر گرفته شده بود اما این اواخر فقط از 45 خط تولید استفاده شد،زیرا اپل اعلام کرده بود نیازی به این میزان تولید  ندارد.

    این بدان معناست که روزانه 100 هزار دستگاه آیفون ایکس آر کمتر تولید می شود. از سوی دیگر چنین روندی حاکی از کاهش 20 تا 25 درصدی تقاضا نسبت به پیش بینی های اولیه است.

    از سوی دیگر از میزان تولید آیفون ایکس آر در کارخانه Pegatron نیز در همین میزان کاسته شده است. کارخانهwistron یکی دیگر از تولید کنندگان آیفون است. به گفته منابع ناشناس این کارخانه هیچ دستوری برای تولید آیفون ایکس آر دریافت نکرده است.

    در مقابل اپل تولید آیفون 8 و آیفون 8 پلاس را افزایش داده است. به گفته این منبع تولید کنندگان موبایل های آیفون 8 و آیفون 8 پلاس در کل سفارش تولید 5 میلیون دستگاه بیشتر دریافت کرده اند.

    همچنین اپل تصمیم داشت 20 میلیون از تولیدمدل های قدیمی تر آیفون بکاهد، اما اکنون این رقم به 25 میلیون دستگاه رسیده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر