آیس فون جانشین گوشی فایر فون آمازون می‌شود

عصر کالا- کمپانی آمازون قصد ارائه‌ی یک گوشی هوشمند میان‌رده جدید با نام آیس دارد.

آیس فون جانشین گوشی فایر فون آمازون می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از زومیت، این گوشی برای عرضه تا اواخر سال جاری میلادی در نظر گرفته شده است.

    به‌تازگی اخباری منتشر شده است مبنی بر اینکه کمپانی آمازون در حال توسعه‌ی جانشینی برای محصول فایر فون (Fire Phone) خود است که با اسم مستعار آیس (Ice) از آن یاد شده است. این اخبار از یک گزارش در نشریه‌ی آنلاین گجت 360 برای نخستین بار درز کرده است. ادعای ارائه‌ی یک گوشی هوشمند جدید از سوی آمازون در حالی مطرح می‌شود که ما حدود سه سال از زمان آغاز عرضه‌ی فایر فون فاصله گرفته‌ایم؛ فایر فونی که به نظر می‌رسد روزهای پایانی خود را سپری می‌کند و به هیچ عنوان روند خوبی سپری نکرد. این گزارش مدعی شده است که محصول آیس فون آمازون با مجموعه‌ای از برنامه‌های کاربردی انتخابی گوگل از قبیل برنامه‌های جی‌میل و گوگل پلی به‌صورت از پیش نصب‌شده روی آن، ارائه خواهد شد.

    انجام چنین کاری با روند به کار گرفته‌شده در فایر فون متفاوت است؛ زیرا فایر فون از این برنامه‌های کاربردی پشتیبانی نمی‌کرد. کمپانی آمازون با از پیش نصب‌ کردن برنامه‌های گوگل روی محصول خود شاید بتواند جاذبه‌ی بیشتری برای برخی از خریدارانی ایجاد کند که مایل به انجام مراحل لازم برای نصب برنامه‌های مورد نیازشان از گوگل نیستند و ترجیح می‌دهند برنامه‌ها به‌طور پیش‌فرض روی دستگاه نصب شده باشد. با تأکید بر اینکه ما در مورد دستگاهی از کمپانی آمازون صحبت می‌کنیم، کاملا غافلگیرکننده است که این تلفن هوشمند از دستیار مجازی انحصاری آمازون موسوم به الکسا پشتیبانی نمی‌کند؛ یا اینکه تابه‌حال خبری از آن منتشر نشده است.

    اما به هر سوی با در نظر داشتن اینکه گوشی یادشده هنوز در حال توسعه است و الکسای آمازون نیز در حال حاضر در آخرین محصول پرچم‌دار آن‌ها برای کاربران در دسترس قرار گرفته، این احتمال وجود دارد که امکان پشتیبانی از الکسا برای این محصول هم در آینده فراهم شود.

    مشخصات مطرح‌شده برای آیس فون آمازون نشان می‌دهد که ما باید آن را به‌عنوان یک گوشی هوشمند رده متوسط قلمداد کنیم. دستگاه احتمالا از یک پردازنده‌ی اسنپدراگون 435 کوالکام استفاده خواهد کرد. تراشه‌ی مذکور در واقع از یک پردازشگر هشت هسته‌ای کورتکس A53 آرم با فرکانس 1.4 گیگاهرتز به همراه یک پردازشگر گرافیکی آدرنو 505 برای کاربردهای گرافیکی بهره‌مند خواهد بود. همچنین انتظار می‌رود که یک رم 2 گیگابایتی با 16 گیگابایت فضای ذخیره سازی داخلی برای گوشی در دسترس باشد. هنوز صحبتی در مورد اندازه‌ی نمایشگر نشده است؛ اما به نظر می‌رسد که اندازه‌ی صفحه نمایش نسخه‌ی نهایی ارائه‌شده برای فروش حداقل به‌اندازه‌ی 5.2 اینچ تا حداکثر 5.5 اینچ خواهد بود.

    در همین حال، اسکنر اثر انگشت واقع در پشت دستگاه، خیال کاربران را از حیث ایمنی گوشی راحت می‌کند. گفته‌ شده است که دستگاه فوق از یک دوربین پشتی 13 مگاپیکسلی استفاده خواهد کرد؛ اما در مورد دوربین سلفی این دستگاه و مشخصات آن هنوز هیچ جزئیاتی درز نکرده است.

    این گزارش همچنین مدعی شده است که آیس فون آمازون تا اواخر سال جاری در کشور هندوستان عرضه خواهد شد و قیمت آن حدود 6 هزار روپیه یا 93 دلار خواهد بود. هنوز هیچ اطلاعی در مورد عرضه‌ی آن در آمریکا و کشورهای دیگر داده نشده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر