چهار ویژگی‌ جدید iOS ۱۱ که روی آیفون X می‌بینیم

عصر کالا- سیستم عامل جدید اپل یعنی iOS ۱۱ ۲۸ شهریور عرضه می‌شود. در کنار آیفون ۸ و ۸ پلاس.

چهار ویژگی‌ جدید iOS ۱۱ که روی آیفون X می‌بینیم
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از دیجی کالا، ما درواقع می‌دانیم که از  iOS 11 چه انتظاری داریم. این بزرگ‌ترین آپگرید سیستم عامل iOS در چند سال اخیر است. همه چیزهایی که پیش از این هم در مورد iOS می‌شناختیم هنوز هستند مثل: ترجمه siri، سیستم پرداخت اپل در آی‌مسیج، حالت جداسازی صفحه در آی‌پد و drag and drop، ARKit، حالت Do Not Disturb هنگام رانندگی و ضبط نمایشگر لیست چیزهایی است که منتظرش بودیم.

    اما کنفرانس دیشب اپل نشان داد باید منتظر چیزهای هیجان‌انگیزتری در iOS 11 روی آیفون X باشیم.

    تشخیص چهره (Face ID)

    بدون شک یکی از بزرگ‌ترین تغییرات آیفون حذف Touch ID و تشخیص اثر انگشت در آیفون X است. به جای آن، اپل از ترکیبی از دوبین اینفرارد و تکنولوژی حساس به عمق سه بعدی برای تشخص صورت کاربران استفاده کرده و آن را Face ID می‌نامیم.

    Face ID برای باز کردن قفل صفحه، سیستم پرداخت اپل استفاده می‌شود. این سیستم جایگزین همه قسمت‌هایی است که از تشخیص اثر انگشت استفاده می‌کرد.

    اموجی های انیمیشنی (Animoji)

    تکنولوژی حساس به عمق تنها برای باز کردن قفل صفحه استفاده نمی‌شود. بلکه اپل از آن راهی برای جذاب کردن اموجی‌ها استفاده کرده است. این اموجی‌های انیمیشنی را «انیموجی» (Animoji) نامیده‌اند، یکی از ویژگی‌های جدید در آی‌مسیج است. انیموجی‌ها با استفاده از سنسورهای تشخیص چهره می‌توانند حالت‌های صورت شما را بگیرند.

    شما می‌توانید انیموجی ها را در آی‌مسیج برای دوستانتان بفرستید. در ضمن می‌توانید آن‌ها را به صورت ویدئو ذخیره کنید و در اپلیکیشن‌های دیگر مثل تلگرام به اشتراک بگذارید.

    نورپردازی پرتره و حالت سلفی (Portrait lighting and selfie modes)

    اپل یک ویژگی جدید به نام «نورپردازی پرتره» در حالت پرتره به نمایش گذاشت. این ویژگی که در آیفون 8 پلاس و آیفون X وجود خواهد داشت از اطلاعات مربوط به عمق که از دوربین‌های دوتایی می‌گیرد تا نورپردازی حرفه‌ای روی صورت را شبیه‌سازی کند. جالب است بدانید این ویژگی یک فیلتر صورت نیست بلکه بر اساس یک تحلیل روی اجزا صورت در همان زمان است. یعنی باید انتظار یک تصویر واقعی‌تر و زیباتر از آنچه در افکت‌های بیوتی سامسونگ دیده‌ایم خواهیم داشت. البته این ویژگی هنوز در حالت آزمایشی قرار دارد پس نباید انتظار بی‌عیب و نقص بودن داشته باشیم.

    علاوه بر این آیفون 10 در دوربین سلفی هم حالت پرتره دارد. این یعنی می‌توانید مثل عکس‌هایی که با دوربین پشتی می‌گیرید حالت بوکه ایجاد کنید و پشت تصویر فرد تار می‌شود.


    ژست‌های جدید (New gestures)

    iOS 11 در آیفون X ژست‌های جدید خواهد داشت. اکنون با کشیدن انگشت روی صفحه از بالا به پایین به مرکز کنترل گوشی می‌روید. با حذف دکمه خانه اکنون با کشیدن انگشت رو به بالا به صفحه خانه برمی‌گردید. بالا کشیدن انگشت و نگه داشتن آن حالت نمایش چندصفحه‌ای را فعال می‌کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر