قابلیت نورپردازی چهره در آیفون ۸ پلاس و ۱۰

عصر کالا- یکی از ویژگی‌های جدید عکاسی در دوربین گوشی‌های جدید آیفون ۱۰ و آیفون ۸ پلاس، نورپردازی چهره است که توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کرده است.

قابلیت نورپردازی چهره در آیفون ۸ پلاس و ۱۰
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، بر اساس گفته شرکت اپل، قابلیت نورپردازی چهره (Portrait Lighting) در گوشی های جدید آیفون 10 و آیفون 8 پلاس، بسیار بیشتر از یک فیلتر ساده عکاسی است چراکه با استفاده از این قابلیت خاص، کاربران قادر خواهند بود در مواقع و شرایطی که حتی محیط اطراف را نمی‌خواهند در عکس بیندازند و یا شخص داخل عکس موضوع و تمرکز اصلی عکس است، عکسی حرفه‌ای بگیرند و در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند.

    در بسیاری از مواقع که نور محیط مناسب نیست و یا تصویر شخص در عکس واضح نمی‌افتد، کاربر می تواند با استفاده از قابلیت نورپردازی چهره، عکسی خوب و حرفه ای بگیرد.

    در این قابلیت جدید، چند حالت و فیلتر وجود دارد که در زیر به مرور مختصری از آنها می پردازیم:

    نورپردازی استودیو (Studio Light) : این فیلتر توانایی روشن کردن صورت را بدون آنکه سایه زیادی ایجاد کند، دارد.

    نورپردازی کانتور (Contour Light) : این فیلتر نواحی و مناطق داخلی و مرکزی صورتشخص را روشن کرده و با کنتراست بیشتر، سایه های بیشتری را در عکس ایجاد می کند.

    نورپردازی صحنه (Stage Light): این فیلتر بسیار شبیه به فیلتر کانتور است فقط با این تفاوت که پشت صحنه عکس را تاریک و سیاه می کند.

    نورپردازی صحنه با کنتراست سیاه و سفید (Stage Light Mono) : این فیلتر نیز شبیه به فیلتر صحنه است با این تفاوت که کنتراست سیاه و سفید را در عکس مورد نظر ایجاد می کند.

    تمامی این فیلترها و حالات جذاب عکاسی از زمانی که کاربران دوربین گوشی های آیفون 8 پلاس و آیفون 10 را در حالت چهره (Portrait mode ) باز می کنند، قابل دسترسی و استفاده خواهند بود. لازم به ذکر است که این قابلیت تنها بر روی آیفون 8 پلاس و آیفون 10 وجود داشته و در آیفون 8 قابل دسترسی و اجرا نیست.

    بنظر می‌رسد این قابلیت جدید عکاسی برای تعداد زیادی از دارندگان و طرفداران محصولات اپل، خبر بسیار خوشایندی محسوب می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر