آیا باتری گوشی گلکسی +S۸ با Note ۷ یکسان است؟

عصر کالا- کارشناسان تیم iFixit جهت بررسی میزان تعمیر پذیری گوشی گلکسی +S۸ دست به کالبد شکافی و از هم باز کردن قطعات آن زده و به نتایج جالبی دست یافته اند.

آیا باتری گوشی گلکسی +S۸ با Note ۷ یکسان است؟
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از کیک ؛ صفحه نمایش 6٫2 اینچی گوشی +Galaxy S8 آنقدر بزرگ هست که بتواند یک باتری 3500 میلی آمپر ساعتی را با خود همراه کند. اخیرا کارشناسان تیم iFixit اقدام به کالبد شکافی این گوشی سامسونگ کرده و به نکات جالبی در مورد آن دست یافته اند.

    حتی نرخ ولتاژ باتری Galaxy S8+ نیز مثل سایر مشخصات آن با Galaxy Note7 یکسان است

    قاب فلزی و شیشه ای +Galaxy S8 آن قدر مستحکم هست که باز کردن گوشی و دسترسی به قطعات درونی آن را به کاری دشوار تبدیل کند. به خاطر داشته باشید که اگر می خواهید خودتان گوشی +Galaxy S8 را باز کرده و کالبد شکافی کنید، باید مواد چسبنده کنار حاشیه های گوشی را بردارید که این کار باعث از بین رفتن استاندارد IP68 شده و گوشی +Galaxy S8 شما دیگر ضد آب نخواهد بود. تیم iFixit از نظر تعمیر پذیری به این گوشی نمره 4 از 10 را اختصاص داده و تمامی جزییات آن به همراه دلیل کسب چنین نمره پایینی را توضیح داده است.

    اما جدا از کسب نمره تعمیر پذیری پایین توسط گلکسی +S8، نکته جالب دیگری هنگام اوراق کردن آن کشف شد. همان طور که همه شما می دانید، گوشی گلکسی +S8 دارای یک باتری 3500 میلی آمپر ساعتی است، اما نکته عجیب آن است که علاوه بر ظرفیت، نرخ ولتاژ باتری این گوشی نیز با باتری به کار رفته در Note7 یکسان است. گوشی هوشمند +S8 از یک باتری 13٫48 وات ساعتی (3500 میلی آمپر ساعت با ولتاژ 3٫85) استفاده می کند که این مشخصات با باتری گلکسی Note7 دقیقا برابر است.

    تفاوت این باتری ها با یکدیگر آن است که باتری جدید به کار رفته در گلکسی +S8 دیگر خطر انفجار ندارد، در حالی که عامل اصلی انفجار گلکسی Note7 باتری آن گزارش شده بود. به نظر می رسد که سامسونگ نظارت بر ایمنی باتری ها را ارتقا داده است تا از بروز مشکلات مشابه جلوگیری کند.

    اگر چه صفحه نمایش بی نهایت و تقریبا بدون حاشیه گلکسی +S8 یکی از جذاب ترین قابلیت های آن است، ولی این جذابیت به قیمت دقت بالا در حمل، استفاده و حفظ ایمنی آن تمام شده است. همان طور که گفته شد، تعمیر پذیری این گوشی پرچمدار چندان قابل قبول نیست و در صورت بروز هر گونه ایراد، تعمیر آن کار آسانی نخواهد بود.

    کارشناسان تیم iFixit در این باره می گویند:

    بسیاری از قطعات این گوشی ماژولار بوده و به صورت مستقل قابل تعویض هستند.

    باتری گوشی قابل تعویض است، ولی چسب کاری های زیاد و محکم پنل پشتی انجام این کار را بسیار مشکل می کند.

    به کارگیری شیشه در جلو و پشت گوشی شانس شکستن آن را دو برابر می کند و چسب کاری های محکم انجام شده روی آن ها دسترسی به قطعات داخلی را بسیار سخت می نماید.

    به دلیل استفاده از صفحه نمایش خمیده، تعویض گلس جلویی گوشی بدون خراب کردن نمایشگر گوشی تقریبا غیر ممکن است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر