سمعک "گوگل" امکان شنیدن را برای ناشنوایان میسر می‌کند

عصر کالا- گوگل برای کمک به افراد ناشنوا با یک شرکت دانمارکی همکاری خواهد کرد تا سمعکی تولید کند که با اتصال به گوشی‌های "اندروید"، امکان شنیدن فایل‌های صوتی را برای ناشنوایان میسر سازد.

سمعک "گوگل" امکان شنیدن را برای ناشنوایان میسر می‌کند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، بنا بر اعلام "سازمان بهداشت جهانی" نزدیک به 466 میلیون نفر در دنیا ناشنوا هستند.

    هم‌چنین پیش‌بینی شده است که تا سال 2050 میلادی، تعداد این افرد به 900 میلیون نفر خواهد رسید.

    امروزه، پیدا کردن راهی که به افراد ناشنوا کمک کند تا از دستگاه‌های گوناگون استفاده کنند، چالشی بزرگ برای شرکت‌های حوزه فناوری است.

    این چالش تا چند دهه آتی ادامه خواهد یافت.

    در این راستا،" گوگل" اعلام کرد که در حال همکاری با یک شرکت دانمارکی تولیدکننده "سمعک" به نام " GN" است تا سمعکی تولید کند که مخصوص استفاده در گوشی‌های هوشمند "اندروید"( Android) است.

    این سمعک "آشا"( ASHA) نام گرفته است.

    "آشا" که با باتری کار می‌کند، با کمترین تاخیر، کیفیت بالایی از صدا را برای ناشنوایان فراهم خواهد آورد تا فایل‌های صوتی را بشنوند.

    این سمعک با استفاده از بلوتوث به دستگاه‌های "اندروید" متصل خواهد شد.

    این سمعک مانند یک هدفون عمل خواهد کرد. به نحوی که کاربران آن می‌توانند با استفاده از "آشا" با دوستان خود تماس برقرار کنند یا فایل‌های صوتی موجود در دستگاه اندروید را بشنوند.

    گوگل پروتکل تولید این سمعک را به صورت آنلاین منتشر کرد تا کارخانه‌های تولیدکننده، سمعک‌هایی را تولید کنند که قادر به پشتیابی از سیستم عامل "اندروید" باشند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر