ساعتی با قابلیت شارژ گوشی

عصر کالا- یکی از دردسرهایی که هر کاربر گوشی هوشمند، هرازگاهی ممکن است با آن روبه‌رو شود، تمام شدن شارژ باتری آن است. با این که راهکارهایی نظیر استفاده از دستگاه‌های پاوربانک برای این مساله وجود دارد، اما در برخی مواقع ممکن است به پاوربانک دسترسی نداشته باشیم.

ساعتی با قابلیت شارژ گوشی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از جام جم ؛ ساعت یوولت (Uvolt) راه حلی در دسترس و البته موثر برای حل این مشکل است. یوولت در نگاه اول تفاوتی با یک ساعت مچی معمولی عقربه‌دار ندارد، اما آنچه یوولت را از دیگر محصولات مشابه متمایز می‌کند، قابلیتش برای ذخیره انرژی و انتقال آن به باتری گجت‌های الکترونیک نظیر گوشی هوشمند است.صفحه این ساعت در واقع به عنوان یک صفحه خورشیدی عمل می‌کند و می‌تواند نور دریافتی را به انرژی الکتریکی تبدیل و در یک باتری لیتیوم ـ یونی که درونش قرار گرفته، ذخیره کند. اگر این ساعت در میزان نور مناسب قرار گیرد، باتری آن طی یک روز به صورت کامل شارژ می‌شود. برای شارژ گوشی با این باتری نیز کافی است آن را از درون قاب ساعت بیرون بکشیم و با استفاده از کابل ویژه‌ای که به خود این باتری متصل است، گوشی خود را شارژ کنیم. گفتنی است این ساعت در دو مدل با قابلیت شارژ گوشی‌های اندروید ی و نیز آیفون به بازار عرضه خواهد شد.
    البته شاید کاربر بخواهد باتری این ساعت را در زمان کمتری شارژ کند. در این صورت، می‌توان یوولت را روی پایه مخصوصی که برای آن طراحی شده قرار داد. به این ترتیب امکان شارژ باتری آن طی فقط 45 دقیقه فراهم خواهد شد. گفتنی است این پایه برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی به گونه‌ای عمل می‌کند که فقط در صورت قراردادن ساعت روی آن، به صورت خودکار روشن و بلافاصله پس از برداشتن ساعت نیز خاموش می‌شود.
    طراحان یوولت، به جای این که ساعت دیجیتال طراحی کنند، به سراغ یک طرح آنالوگ برای آن رفتند. دلیل این انتخاب، مصرف کمتر انرژی توسط ساعت آنالوگ و در نتیجه امکان ذخیره طولانی مدت‌تر انرژی در باتری آن است.
    شیشه روی صفحه این ساعت دارای لایه‌ای ضدانعکاس نور است تا در نتیجه، حداکثر میزان نور به سطح پنل خورشیدی این ساعت برسد. همچنین فقط دو عقربه باریک ساعت و دقیقه شمار در این ساعت قرار گرفته تا به این ترتیب کمترین میزان اختلال در مسیر رسیدن نور به صفحه این ساعت ایجاد شود. علاوه بر این، درون هر یک از قطعات بند این ساعت نیز باتری‌هایی کوچک قرار دارد که به افزایش ظرفیت باتری این وسیله کمک می‌کند. این محصول قرار است در زمستان امسال به قیمت 199 دلار (حدود 690 هزار تومان) به بازار عرضه شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر