حالا ال‌جی ناز می‌کند!

عصر کالا- طی روز‌های اخیر با پایین کشیده شدن تابلوی دو برند کره‌ای از سر درب برخی از واحد‌های لوازم خانگی خروج این دو برند که سال‌ها بازار بزرگ ایران را در اختیار داشتند قوت گرفته است.

حالا ال‌جی ناز می‌کند!
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرکالا» ب نقل از میزان - دو برند کره‌ای سامسونگ و ال جی که سال‌ها بازار لوازم خانگی ایران را در اختیار داشتند با آغاز دور جدید تحریم‌های امریکا خدمات و ارسال کالا به ایران را متوقف کردند که این امر مشکلاتی را در پی را برای خریداران در پی داشت.

    بی تعهدی از سوی این دو برند کره‌ای موجب شد تا بسیاری از مردم و فعالان اقتصادی خواهان خروج این دو برند از کشور شوند در حالی که کماکان تابلو‌های این برند‌ها در بازار خودنمایی می‌کرد.

    اما طی روز‌های اخیر با پایین کشیده شدن تابلوی این دو برند از سر درب برخی از واحد‌های لوازم خانگی خروج این دوبرند که سال‌ها بازار بزرگ ایران را در اختیار داشتند قوت گرفته است.

    حتی سخنگوی وزارت امورخارجه نیز درباره این موضوع واکنش نشان داد و گفت: ایرانیان دوستان روز‌های سخت را فراموش نمی‌کنند؛ اما برخی از شرکت‌های خارجی که در سال‌ها و ماه‌های اخیر صرفا با پذیرش قلدری امریکا، ایران را ترک کرده‌اند، بدانند بازگشت به بازار ایران بسیار سخت خواهد بود قانون تجارت می‌گوید حفظ بازار از ورود به آن سخت‌تر است.

    در حالی که موضوع خروج این دو برند کره‌ای این روز‌ها داغ است، اما یک منبع آگاه در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان با بیان اینکه جمع آوری تابلوها ربطی به این شرکت ندارد، اظهار کرد: دفتر سامسونگ در تهران مستقر است و فعالیت این برند ادامه دارد و تصمیمی بر خروج از ایران ندارد.

    همچنین در این باره کاوه مفتخری، مدیر ارشد بازاریابی ال‌جی در ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان اظهار کرد: تغییر تابلوی مغازه‌ها با موضوع پایان کار ال‌جی در بازار ایران ارتباط ندارد.

    وی گفت: ال جی همچنان فعالیت‌های خود را ادامه می‌دهد و گلدیران نیز اجناس ال‌جی را موجود دارد و در حال فروش هستیم. اینکه برخی فروشگاه‌ها تابلو‌های خود را عوض کرده‌اند به‌معنای پایان کار ال‌جی نیست.

     

    مفتخری افزود: جی پلاس در حال تعویض تابلو‌های خود است، اما ال‌جی همکاری خود را همچنان با گلدیران ادامه می‌دهد و اجناس نیز در بازار موجود هستند، تابلو‌های ال‌جی نیز هنوز هست و اینکه برخی مغازه‌ها تابلوی خود را تغییر می‌دهند بحث دیگری است.

    مدیر ارشد بازاریابی ال‌جی تاکید کرد: اینکه این موضوع پایان کار ال‌جی در ایران است، شایعه بوده و عوض شدن تعدادی تابلو نشان‌دهنده‌ پایان کار ال‌جی در ایران نیست.

    همچنین کیوان شکرانی مدیر برند گلدیران نیز در این باره اظهار کرد: گلدیران با ال جی در حال همکاری بود، اما به دلیل تحریم‌ها و عدم انتقال پول و فشار امریکا به این شرکت واردات قطعات و اجناس کم شده و این کم شدن به حدی است که فقط مقداری در انبار‌ها کالا مانده است.

    وی گفت: به عنوان نماینده ال جی در ایران اعلام می‌کنیم این شرکت دیگر محصولی در ایران ندارد که بخواهد عرضه کند.

    مدیر برند گلدیران با تاکید بر اینکه شرکت ال جی در ایران حضور دارد و از کشور نرفته است، افزود: دامنه فعالیت این شرکت بسیار کم شده است و دیگر محصولی برای عرضه ندارد.

    شکرانی بیان کرد: مدیران شرکت ال جی تمایل دارند در ایران بمانند و کار کنند، اما ما نمی‌توانیم برای آنها پول ارسال کنیم و امکان واردات قطعات به دلیل تحریم وجود ندارد.

    وی گفت: ما هم برند خاص خود را داریم و این برند جایگزین ال جی نشده است و اگر روزی مشکلات برطرف شود ال جی در کنار برند ما قرار خواهد گرفت و هر دو برند فعالیت خواهند کرد.

    مدیر برند گلدیران درباره گارانتی کالا‌هایی که قبلا خریداری شده است، تصریح کرد: ما متعهد هستیم تا 5 سال یا بیشتر به محصولات فروخته شده خدمات بدهیم و نسبت به تعهدات خود پایبند هستیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر