سقوط قیمت iPhone X در سال نو میلادی

عصر کالا- به نظر می‌رسد اپل قصد دارد قیمت آیفون ایکس (Apple iPhone X) را در شروع سال ۲۰۱۸ کاهش دهد تا بتواند در بازارهای ضعیف‌تر جهان که هنوز فروش خوبی را تجربه نکرده نیز نامی برای خود دست و پا کند.

سقوط قیمت iPhone X در سال نو میلادی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از میزان، در حال حاضر مدل پایه آیفون ایکس اپل با قیمت 999 دلار به فروش می‌رسد. این، گران‌ترین گوشی هوشمندی است که اپل تا به حال به فروش رسانده است. جدای این، کمپانی کوپرتینویی همین چند ماه پیش گوشی مدل ایکس خودش را عرضه کرده است، با این حال اگر گزارش‌های تازه به گوش رسیده درست از آب درآیند ما باید انتظار داشته باشیم در سال آینده قیمت آیفون ایکس اپل با کاهش همراه باشد.

    در این گزارش جدید آمده است که اپل نتوانسته انتظارهایی که داشته را در بازارهای بزرگی نظیر سنگاپور و تایوان به دست آورد. به همین خاطر است که شاید آن‌ها کمی قیمت آیفون ایکس خود را دستخوش تغییراتی کنند. این خیلی غیر طبیعی است که اپل بخواهد چند ماه پس از عرضه پرچمداران خودش برای کاهش دادن قیمت آن‌ها اقدام کند. چنین قضیه‌ای چیزی نیست که اپل پیشتر آن را به خود دیده باشد، اما در حالی که هنوز خود اپل خبر مذکور را تایید نکرده است، ما بعید می‌دانیم اتفاقی جز این رخ دهد.

    قیمت آیفون ایکس به چقدر می‌رسد؟

    چه چیزی پشت این قضیه که یک شرکت بخواهد قیمت محصول خودش را کاهش دهد می‌تواند قرار داشته باشد؟ به اعتقاد ما این حرکت در واقع تحریک برای تقاضای آن محصول مورد نظر انجام می‌گیرد. اما این که آیا بازار به کاهش قیمت آیفون ایکس واکنش نشان دهد و آیا اپل برنده‌ی این حرکت است یا خیر، مسئله‌ی جداگانه‌ای است که بررسی جامع‌تری را می‌طلبد. مشخص نیست که قیمت آیفون ایکس پس از کاهش قرار است به چه میزان کاهش پیدا کند، ما هیچ حدسی را نیز نمی‌توانیم در این مورد بزنیم چرا که اپل هیچگاه پیشتر دست به چنین کاری نزده بود. این شرکت هنوز گزارش منتشر شده را تایید نکرده است، بنابراین تا بدین لحظه هنوز هیچ چیزی روشن نیست و تنها باید به عنوان یک گزارش افشا کننده بر روی آن حساب کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر