اپلیکیشن کورتانا برای گوشی‌های آیفون آپدیت شد

عصر کالا- اگر گوشی آیفون دارید، احتمالا با محدودیت‌ها «سیری» (Siri) آشنا هستید. سایر منشی‌های هوشمند در سهولت استفاده و کاربردی بودن، از هوش مصنوعی اپل پیشی گرفته‌اند. یکی از بهترین منشی‌های هوشمند موبایل که رویه‌ی جدیدی با طراحی زیبا را روی سیستم عامل iOS ارائه می‌کند، دستیار هوشمند مایکروسافت یعنی «کورتانا» (Cortana) است.

اپلیکیشن کورتانا برای گوشی‌های آیفون آپدیت شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرکالا» به نقل از دیجی کالا؛ مایکروسافت روز جمعه به‌صورت رسمی نسخه‌ی جدیدی از منشی هوشمند کورتانا را برای سیستم عامل iOS عرضه کرد. این بروزرسانی شامل تغییراتی مثل ظاهر متفاوت و صداهای جدید برای نوتیفیکیشن ها می‌شود و اولین چیزی که توجه شما را جلب می‌کند، طراحی نو آن است. هسته‌ی کاربری این اپلیکیشن مانند قبل است؛ اما ظاهر آن بسیار مدرن‌تر و زیباتر شده.

    به غیر از تغییر ظاهر کورتانا، تغییراتی هسته‌ای هم در این منشی هوشمند صورت گرفته که عملکرد آن را سریع‌تر کرده است. شما همچنین صفحه‌هایی روی خانه (Home screen) می‌بینید که وضعیت آب‌ و هوا، نتایج مسابقات ورزشی، ترافیک در مسیر، وضعیت حمل‌ و نقل در جایی که هستید و چیزهایی از این دست را به شما نشان می‌دهد. قسمت پایین گوشه سمت چپ این برنامه همیشه یک دکمه مجازی وجود دارد. این دکمه فهرستی از کارهایی که بدون استفاده از صدای شما می‌توان انجام داد را نشان می‌دهد. همچنین یک آیکون میکروفن در گوشه‌ی راست آن قرار دارد تا هر وقت خواستید بتوانید با کورتانا صحبت کنید.

    برنامه‌هایی که در این اپ گنجانده شده عالی هستند. البته شایان ذکر است که کورتانا هنوز به‌اندازه‌ی سیری به قابلیت‌های آیفون دسترسی ندارد. کورتانا خارج از اپلیکیشن و روی iOS به‌اندازه‌ی سیری کاربرد ندارد. این چیز جدیدی نیست، اما این که مغز کورتانا به حضور فیزیکی در اپلیکیشن محدود است، همچنان ناامید کننده است.

    کاربران کورتانا اکنون می‌توانند آپدیت جدید آن را روی آیفون و آیپدشان دریافت کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر