به دنبال تحریم هوآوی در آمریکا؛

چینی‌ها گوشی‌های آیفون را کنار می‌گذارند

عصر کالا- با بالا گرفتن تنش‌های تجاری و تکنولوژیکی بین آمریکا و چین، تعداد روز افزونی از مشتریان چینی اپل، آیفون‌های خود را کنار می‌گذارند تا از گوشی‌های هوآوی استفاده کنند.

چینی‌ها گوشی‌های آیفون را کنار می‌گذارند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از مهر، با بالا گرفتن تنش‌های تجاری و تکنولوژیکی بین آمریکا و چین، تعداد روز افزونی از مشتریان چینی اپل، آیفون‌های خود را کنار می‌گذارند تا از گوشی‌های هوآوی استفاده کنند.

    «سوز چاینا مورنینگ پست» گزارش داد: این مشتریان با افزایش انگیزه ملی برای حمایت از غول تکنولوژی چین که توسط آمریکا در لیست سیاه قرار داده شده است، برانگیخته شده‌اند.

    به گفته این روزنامه، پویش ملی‌گرایانه «از هوآوی استفاده کنیم» با بالا گرفتن تنش‌های تجاری، طرفداران زیادی پیدا کرده است.

    کمپین‌های فضای مجازی از شهروندان چینی می‌خواهند در واکنش به اختلافات تجاری چین و آمریکا، به جای اپل از هوآوی استفاده کنند.

    چین بزرگترین بازار خارجی اپل است و 17 درصد کل فروش این شرکت، در سه ماهه اخیر را به خود اختصاص داده است. سال گذشته اپل پنجمین برند محبوب تلفن همراه هوشمند چین شد و 9.1 درصد از بازار این کشور را از آن خود کرد. شرکت اپل 20 درصد از درآمد و سود کل خود را از چین به دست می‌آورد، که بزرگترین بازار تلفن همراه هوشمند در جهان است.

    با رشد حمایت شهروندان چینی از برندهای داخلی، سهم اپل از بازار چین، در سه ماهه اول 2019 به 7 درصد کاهش یافت.

    گلدمن ساکس اعلام کرده است که در صورت ممنوعیت محصولات اپل در چین، درآمد اپل تا 30 درصد سقوط خواهد کرد.


     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر