دوربین واقعیت مجازی ۳۶۰ درجه با قابلیت پخش زنده

عصر کالا- یک دوربین واقعیت مجازی ۳۶۰ درجه با قابلیت پخش زنده ساخته شد.

دوربین واقعیت مجازی ۳۶۰ درجه با قابلیت پخش زنده
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از تسنیم، شرکت سامسونگ از دوربینی رونمایی کرد که توانایی فیلمبرداری پخش زنده 360 درجه با کیفیت 4K و به صورت سه بعدی را داراست. این دستگاه از 17 دوربین تشکیل شده است که به صورت دو به دو در کنار هم و به شکل زاویه دار قرار دارند و همین موضوع سبب سه بعدی شدن تصاویر می شود و آن را از دیگر دوربین 360 درجه سامسونگ، Gear 360، متمایز می کند.

    در دوربین های 360 درجه قبلی، تصاویر به صورت 2 بعدی دیده می شد ولی با این شکل از قرار گیری دوربین ها حال شاهد تصویری سه بعدی می باشیم. این 17 دوربین دارای لنز 2 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.8 می باشند. همچنین، دوربین جدید سامسونگ، دارای 6 میکروفون داخلی و 2 پورت خارجی میکروفون با کیفیت بالا هستند.

    این دوربین دارای گواهی IP65 که ضد آب و ضد گرد و غبار است. برای انجام پخش زنده 4096 در 2048 پیکسل با سرعت 30 فریم بر ثانیه، نیاز به پردازنده Core i7-6950X و 32 گیگابایت رم و دو کارت گرافیک Nvidia GTX 1080 Ti می باشد. این دوربین دارای حافظه داخلی 40 گیگابایتی eMMC و 10 گیگابایت رم LPDDR3 است. برای انتقال فایل های حجیم یک پورت LAN و یو اس بی مدل C وجود دارد.

    دوربین جدید سامسونگ 2 کیلوگرم وزن دارد و قیمتش حدود 10 هزار دلار می باشد. این دوربین، آخر ماه جاری میلادی در آمریکا به فروش می رسد و بعد از آن در بازار های دیگر نقاط جهان به فروش خواهد رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر