گوشی‌های ماژولار، نسل آینده گوشی‌های هوشمند

عصر کالا- ایده ساخت گوشی ماژولار مدت زیادی است مطرح شده و به نظر می‌رسد با وارد شدن کمپانی‌های معتبری نظیر گوگل و موتورولا به این پروژه، چیزی که در ابتدا به نظر رؤیایی دور به نظر می‌رسید رفته‌رفته خود پای خود را به محصولات اصلی بازار باز کرد.

گوشی‌های ماژولار، نسل آینده گوشی‌های هوشمند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایلنا, هر سال بیشتر برندها طبق یک سنت رایج، یک یا دو گوشی پرچمدار معرفی می‌کنند و با تصاویر و ویدئوهای تبلیغاتی آنها، بازار را برای مدت کوتاهی گرم نگه می‌دارند.

    اما به نظر می‌رسد که تفاوت گوشی‌های هوشمند به جز برندشان، در جزئیات محدودی در مشخصات فنی یا ظاهری خلاصه می شود و اکو سیستم ها به صورت کلی یکسان است.

    کاربران طراحی گوشی‌های جدید را تکراری و خسته کننده ارزیابی می‌کنند. اغلب فرق اصلی گوشی های پرچم دار با گوشی‌های معمولی هر برند هم، داشتن یک ویژگی جذاب است اما به صورت کلی نمی توان گفت به وجود آورنده یک دگرگونی دیجیتال است.

    گوشی اپل آیفون 8، گوشی سامسونگ گلکسی اس 9 و ... همگی گوشی‌های هوشمند و فوق العاده‌ای هستند و طراحی مدرن و بی‌نظیری دارند ولی هیچ کدام از این گوشی‌ها نتوانسته‌اند نوآوری جدیدی را به جهان معرفی کنند که سه سال پیش نظیرش را ندیده باشیم. مردم عاشق دستگاه‌هایی هستند که پا را از مرزها فراتر بگذارند یا گوشی هایی که به آن ها فرصت می‌دهد علاقه خود را با آن نشان دهند.

    به همین دلیل بسیاری از کارشناسان و تولید در تلاش اند تا طرحی نو دراندازند، به نظر می رسد برای راهیابی گوشی های موبایل به مراحل بعد، مسیرهایی وجود دارد که گوشی‌های ماژولار را می‌توان یکی از توسعه یافته ترین این مسیرها دانست و به نظر می‌رسد که نوآوری بزرگی در این حوزه می تواند اتفاق بیافتد.

    گوشی خودت را بساز

    گوشی های هوشمند معمولا به شکلی یک پارچه عرضه می شود اما زمانی که آن را از یک فروشگاه اینترنتی یا مغازه خریدید، تنها تغییر مهمی که می‌توانید در آن بدهید تازه کردن سیستم عامل است.

    اما ایده اصلی پروژه گوشی های ماژولار، این امکان را به کاربر می دهد که بتواند این وضعیت را به کلی دگرگون کند. یک گوشی ماژولار واقعی، از قطعاتی مجزا و از پیش موجود تشکیل می‌شود که در کنار هم قرار می‌گیرند و گوشی هوشمند کاملی را به وجود می‌آورند.

    به عبارت دیگر، هر کدام از اجزای اصلی گوشی هوشمند به صورت ماژولی مستقل ساخته می شود تا هر زمان که کاربر خواست به راحتی بتواند این اجزا را تعویض کند.

    تولید کنندگان مختلف نیز می توانند ماژول های مورد نظرشان را برای این گوشی بسازند و به این ترتیب با استفاده از اکوسیستم ماژول ها کاربران قادر خواهند بود مشخصات فنی گوشی را به میل خود تغییر دهند.

    امکان تعویض بخش های مختلف سخت‌افزار یک گوشی موبایل محاسن زیادی دارد. شما می‌توانید گوشی خود را بنا بر سلیقه و نیازتان شخصی کنید.

    برای مثال اگر قصد دارید به مسافرت بروید یا یک فشن بلاگر هستید و همیشه تعداد زیادی عکس می گیرید، می‌توانید ماژول دوربین گوشی را با ماژولی که لنز و دوربین بهتری دارد تعویض کنید. یا اگر بیشتر به بازی علاقه دارید تعویض ماژول مربوط به پردازنده‌ی گرافیکی می‌تواند تجربه‌ی شما را به ‌مراتب بهتر کند.

    قابلیت ماژولار همچنین اجازه می‌دهد به‌ جای این‌ که مجبور باشید وقتی پرچم‌داران جدیدی به بازار می‌آیند، کل گوشی را عوض کنید فقط قطعات مورد نظرتان را با قیمتی کم تر تعویض کرده و گوشی را ارتقا دهید.

    گوشی ال جی، جی 5 از مهم ترین نمونه های گوشی های هوشمند ماژولار است که در این زمینه بین گوشی های هوشمند، پرچم دار محسوب می‌شود.

    می توانید مثلا با اضافه کردن یک ماژول، جی 5 را به یک پخش کننده موسیقی پیشرفته بدل کنید و یا یکی دیگر از دوستان ال جی، گیره ای است که عکاسی و فیلم برداری با گوشی را ساده تر می کند و همزمان باتری را نیز شارژ می کند.

    البته هنوز این ماژول ها نسبت به قیمت گوشی ال جی معمولی، دوستانی ارزان قیمت و کامل نیستند و نواقصی وجود دارد.

    ایده ساخت گوشی ماژولار، مدت زیادی است مطرح شده و به نظر می‌رسد با وارد شدن کمپانی‌های معتبری نظیر گوگل و موتورولا به این پروژه، چیزی که در ابتدا به نظر رؤیایی دور به نظر می‌رسید رفته‌رفته خود پای خود را به محصولات اصلی بازار باز کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر