غافلگیری سامسونگ و ال جی از اقدام دولت ترامپ

عصر کالا- شرکت های کره سامسونگ و ال جی سال گذشته با اعلام برنامه های خود برای احداث کارخانه های تولید لوازم خانگی در آمریکا، امیدوار بودند که خود را از عواقب سیاست «آمریکا نخست» دولت دونالد ترامپ در امان نگه دارند.

غافلگیری سامسونگ و ال جی از اقدام دولت ترامپ
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از تسنیم، تصمیم هفته گذشته دولت آمریکا مبنی بر وضع تعرفه های 50 درصدی بر واردات ماشین های لباسشویی و قطعات اصلی این محصولات نشان داد که این شرکت ها کاملا در اشتباه بوده اند.

    مسئولان شرکت های کره ای و دولت این کشور گفتند، وضع تعرفه های سنگین به ویژه بر واردات قطعات به کار رفته در این محصولات، شرکت های مذکور را با اختلافات تجاری بلندمدت و مشکل در زنجیره های عرضه مواجه کرده و سرمایه گذاری ها در دیگر صنایع را نیز تهدید می کند.

    یکی از مسئولان شرکت سامسونگ که نخواست نامش فاش شود گفت: «این یک اقدام بی سابقه و افراطی است و زنگ های هشدار را برای دیگر شرکت هایی که در امریکا دارند فعالیت تجاری می کنند به صدا در خواهد آورد.»

    به گفته یکی از مدیران این شرکت ها، پس از تعهد سامسونگ و ال جی به سرمایه گذاری صدها میلیون دلاری جهت ساخت کارخانه هایی در کارولینای جنوبی و تنسی و ایجاد فرصت های شغلی جدید، این تعرفه ها، شرکت ها را غافلگیر کرده و «بدترین سناریوی ممکن» بوده است.

    سامسونگ گفته تا زمانی که کارخانه اش در آمریکا بتواند تا پایان سال آینده به ظرفیت کامل فعالیت خود برسد و آماده تولید قطعات مهم ماشین های لباسشویی باشد، از قطعات وارداتی استفاده خواهد کرد. شرکت سامسونگ قطعات به کار رفته در محصولات خود را در شرکت هایی نظیر ویتنام تولید می کند که هزینه تولید در آنها پایین است. این شرکت کره ای گفته وضع جنین تعرفه هایی ممکن است مانع از انعطاف پذیری زنجیره عرضه ای شود که سامسونگ ممکن است برای به راه انداختن خطوط تولید جدید خود در آمریکا نیاز داشته باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر