به مدت ۹۰ روز؛

آمریکا مهلت داد و ستد با هواوی را تمدید کرد

عصر کالا- به گفته منابع آگاه وزارت بازرگانی آمریکا، مهلت هواوی برای خرید تجهیزات از شرکت های آمریکایی ۹۰ روز دیگر تمدید می شود.

آمریکا مهلت داد و ستد با هواوی را تمدید کرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از مهر، به گفته دو منبع آگاه، وزارت بازرگانی آمریکا تصمیم دارد مهلت هواوی برای خرید فناوری از شرکت های آمریکایی را تمدید کند تا این شرکت بتواند به مشتریان خود خدمت رسانی کند.

    در همین راستا یکی از این منابع گفت: مهلت هواوی 90 روز تمدید می شود. پس از 19 آگوست سال جاری مهلت هواوی برای خرید تجهیزات آمریکایی تمدید می شود و این شرکت می تواند شبکه های مخابراتی فعلی خود را حفظ و همزمان آپدیت های نرم افزاری برای موبایل هایش را ارائه کند.

    وضعیت اجازه هواوی برای خرید تجهیزات آمریکایی به عامل چانه زنی در مذاکرات تجاری چین و آمریکا تبدیل شده است.

    این درحالی است که بسیاری از شرکت های آمریکایی تامین کننده تجهیزات هواوی خواهان اجازه نامه های خاص برای فروش محصولات خود به این شرکت شده اند.  ویلبر راس وزیر بازرگانی آمریکا ماه گذشته اعلام کرد بیش از 50 درخواست برای اجازه فروش محصولات به هواوی دریافت کرده و پیش بینی می کند این رقم بیشتر شود.

    طبق آمار هواوی در سال 2018 میلادی 70 میلیارد دلار تجهیزات خریده است که 11 میلیارد دلار تجهیزات از شرکت های آمریکایی از جمله کوالکام، اینتل و میکرون بوده است.

    در اوایل سال جاری آمریکا هواوی را تحریم کرد. براساس این تحریم شرکت های آمریکایی حق فروش تجهیزات و فناوری به این شرکت چینی را نداشتند. علاوه برآن استفاده از تجهیزات هواوی در شبکه های مخابراتی  آمریکا نیز ممنوع شد.

    این تحریم در ماه می اجرایی شد و به شرکت ها مهلتی 90 روزه داده شد تا کسب و کار خود را با هواوی قطع کنند.

    اما اکنون با توجه به درخواست و لابی شرکت های آمریکایی،  این مهلت دوباره تمدید شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر